دم خروس یا قسم حضرت عباس/ در نقد سخنان یکی از نمایندگان اهواز

خورنا یکی از نمایندگان محترم مجلس که پیشتر در سخنانی سعی کرده بود با نادیده گرفتن خدمات و اقدامات دولت یازدهم در استان خوزستان و زیرسوال بردن اقدامات دولت در برخی از پروژه های ماندگار و ارزشمند همچون اجرای طرح ۵۵۰هزارهکتاری، فضای پوپولیستی را برای خود ایجاد نماید اخیرا نیز در سخنانی مدیران شهری اهواز را تلویحا به فعالیت های انتخاباتی متهم کرد و هشدار داده اگر فعالیتها ناصادقانه باشد ناچاریم از شما بخواهیم استعفا بدهید!

جالب آنکه این نماینده وقتی در مواجهه با نقد دیگران بر سخنان خود قرار گرفته بود و متهم به انجام نطق ها و مصاحبه های انتخاباتی شد با اشاره به اینکه چندین ماه تا انتخابات دوره آینده مجلس باقی است گفته بود نمی شود یکسال و نیم چیزی نگوییم چون سال دیگر انتخابات برگزار می شود!

در کمال تعجب، حالا وی خود این انتقاد را بر مدیران شهری وارد کرده است در حالی که شهردار و دیگر مدیران شهری تا کنون سخنی در خصوص حضور در انتخابات آینده بر زبان نیاورده و توجه و انرژی خود را صرف فعالیت در شهر کرده اند. گو آنکه این نماینده عزیز، تلاش جهادی و شبانه روزی و سرعت در خدمات رسانی بهتر به شهروندان و اجرای پروژه های مهم در شهر را جلوه ای از فعالیت انتخاباتی می داند!

روی سخن ما با این نماینده عزیز است که براستی تا کنون در دفاع از منافع مردم استان چه گام ها و اقدامات عملی را برداشته است؟ مگر نه آنکه ردیف اعتباری طرح های انتقال آب در بودجه سالانه با حضور همین برادر عزیز در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید؟ مگر نه آنکه نمایندگان اصفهان از معاون اول رییس جمهور تا وزیر نیرو و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و… را به اصفهان بردند و تفاهم نامه امضا کردند و دریچه های سد زاینده رود را بر روی اصفهانی ها باز کردند و تونل گلاب دو را از گرفتند و بهشت آباد هم اجرایی شده است؟ آیا نطق های آتشینی که شاید تنها کاربردش، تهیه کلیپ و بلوتوث و انتشار در واتساپ و … است دردی از دردهای مردم استان دوا می کند؟ در برابر فعالیت ها و اقدامات موثر و تحرک بسیار و لابی قوی نمایندگان اصفهان و دیگر استانها، ایشان، چه قدم های موثری برداشته اند؟

آیا بهتر نیست بجای نطق های شعاری از یکسو و نقد و تازیانه زدن بر مدیران شهری و استانی، پیگیر حل مشکل قطار شهری اهواز بشوید و حق مردم استان را از عوارض آلایندگی بگیرید؟ آیا بهتر نیست بجای کشاندن مسایل اختلافی در میان خود و مدیران شهری، فکری به حال جاده های مرگ در استان بکنید؟ آیا بهتر نیست بجای این رویه ها، فکری بحال معضل بیکاری بکنید؟ آنهم در استانی با این همه منابع و گردش مالی بسیار و نفت و گاز و کشاورزی و پتروشیمی و فولاد و…؟ آیا سزاوار است خوزستان، در نرخ بیکاری رتبه دوم استان را داشته باشد؟ مگر شما دو دوره اخیر را نماینده مردم نبوده اید؟ آیا نسبت به این وضع اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی موجود در استان پاسخگو هستید؟ آیا نطق های آتشین دردی از این دردها را دوا نموده است؟

از میان این همه صنایع ملی و سازمان های عریض و طویلی که به هیچ کس پاسخگو نیستند شما فقط مدیریت شهری اهواز را می بینید که صدها پروژه بزرگ را ظرف چند ماه اخیر اجرایی کرده است؟ (از احداث زیرگذر خلیج فارس گرفته تا احداث پل شهید دقایقی و نهضت آسفالت و احداث پارکها و اماکن ورزشی و فرهنگی و…)

خوب است همه با هم صادق باشیم. خوب است اگر میل رفتن به مجلس داریم با کار جهادی و تلاش خالصانه و مدبرانه باشد، با تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و بهبود شاخص های بهداشت و سلامت در استان و افزایش سطح رفاه زندگی و کاهش اعتیاد و حاشیه نشینی و… و نه با نطق های شاید تبلیغاتی!