سایت سازمان نظارت بر دامنه های اینترنتی جهان (آیکان) هک شد

خورنا هکرها  با استفاده از حملات فیشینگ به سایت سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) حمله کردند.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، این حمله از ماه گذشته علیه این سازمان مسئول توزیع آدرس اینترنتی در سراسر جهان آغاز شده است و سازمان نظارت بر نام‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال تحقیق بر روی این حملات است.

هکرها توانستند با ارسال ایمیل‌های فریبنده برای برخی کارکنان این سازمان، اطلاعات ضروری را به منظور اجرای این حمله به دست آورند. این ایمیل‌های فریبنده از طریق دامنه به ظاهر متعلق به آیکان ارسال شده و باعث فریب کارکنان این سازمان شده است.

هکرها تا کنون به سیستم Centralized Zone Data System دست یافته‌اند که این بخش حاوی فایل‌ها ارایه کننده دامنه‌های اصلی اینترنت (TLDs) است. همچنین آن‌ها توانستند تاکنون اطلاعات دیگری مانند اسامی مالکان دامنه‌ها، آدرس پستی و ایمیل و همین‌طور شماره تلفن‌های آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

این حمله در حالی رخ داده که مقامات آیکان از به‌روز کردن سیستم‌های امنیتی این سازمان خبر داده بودند. حمله به پایگاه آیکان به عنوان سازمان ارایه دهنده آدرس های اینترنتی در سراسر جهان بسیار مهم است؛ چراکه مدیریت ارایه آدرس‌های اینترنتی به عهده این سازمان بین‌المللی قرار دارد.

مرجع : خبرگزاری افتانا