جزییات قراردادهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام(ره)

خورنا سعدالله عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: این ۵ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در زمینه احداث کارخانه بزرگ تصفیه و بسته‌بندی روغن خوراکی، احداث و بهره‌برداری از مرکز لجستیک و کانتینر(ICD)، احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی منعقد شد که با فعالیت این شرکت‌ها پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۷۰ فرصت اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شود.

 

وی افزود: طرح کارخانه تصفیه و بسته‌بندی روغن خوراکی با میزان سرمایه‌گذاری ۲۲۷ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع، با ظرفیت اسمی تولید ۵۰۰ هزار تن در سال و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۰۰ نفر یکی از این طرح‌های سرمایه‌گذاری است.

 

عبدالهی بیان‌کرد: طرح‌های دیگر مربوط به احداث و بهره‌برداری از مرکز لجستیک کالا و کانتینر (ICD) با میزان سرمایه‌گذاری ۳۱  میلیارد تومان و ظرفیت اسمی ۵۰ هزار TEU در سال و دو طرح در زمینه احداث و توسعه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی است. طرح احداث مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۸ میلیارد تومان و ظرفیت اسمی ۷۲۰ هزار تن در سال و طرح توسعه این مخازن با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ایجاد می‌شوند.

 

وی گفت: طرح احداث و بهره‌برداری از تاسیسات و تجهیزات دریافت و بازیافت ضایعات شناورها با میزان سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومان و به ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن در سال نیز از دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری است که قرارداد آن به امضا رسیده است.

 

مدیرعامل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان‌کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع برای حدود ۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

 

عبدالهی یادآورشد: پیش از انعقاد این قراردادهای جدید، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام‌خمینی(ره) با انعقاد ۹ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری و جذب بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی از بنادر پیشرو در جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی به شمار می‌آید.

 

منبع / ایسنا