مخترع دستگاه ایمنی ضد حریق: حمایت جدی از پژوهشگران نمی شود

خورنا ‘ احسان نعیمی فرد ‘ که اختراع خود را در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی شمال خوزستان در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ارائه کرده روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود:با وجود توانایی لازم برای ارائه کارهای تحقیقاتی به دلیل کمبود بودجه پژوهشی امکان ارائه و اجرای بسیاری از این طرح ها نیست.

وی افزود:به رغم اعلام حمایت مسوولان دانشگاه از طرح های پژوهشی ، عملا اعتباری برای ادامه کار وجود ندارد که این امر موجب دلسردی پژوهشگران شده است.

نعیمی فرد اظهار کرد:با توجه به اینکه پژوهشگران با مسئله خدمت سربازی نیز روبرو هستند پیشنهاد می شود به جای خدمت سربازی طرح پژوهشی از آنها در خواست شود تا از توان علمی و خلاقیت پژوهشگران در راستای اعتلای علمی کشور بیشتر استفاده گردد.

این دانشجوی رشته برق دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول همچنین در خصوص طرح پژوهشی و اختراع خود گفت:سیستم هشدار دهنده احتراق با نام دستگاه ایمنی ضد حریق با شماره ۸۰۹۹۱ در سازمان اختراعات کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به نحوه کار این اختراع گفت:سیستم مذکور به گونه ای طراحی شده که هنگام روشن ماندن شعله گاز و امکان آتش سوزی به عنوان هشدار دهنده عمل می کند.

نعیمی فرد افزود:از آنجا که این سیستم باید در فندک اجاق گاز کار گذاشته شود لذا باید توسط کارخانه های تولید کننده تجاری سازی شود.

وی گفت:با وجود اینکه این طرح به ثبت ملی رسیده هیچ امتیازی برای اینجانب به عنوان یک مخترع در نظر گرفته نشده است.