شهردار اهواز اعلام کرد: کشتارگاه صنعتی اهواز یکماه آینده راه اندازی می شود

خورنا در این بازدید سیدخلف موسوی گفت: این کشتارگاه تا یکماه آینده راه اندازی میشود و پس از آن کلیه     دام ها در این کشتارگاه ذبح می شوند.

وی ظرفیت کشتار در کشتارگاه صنعتی در یک شفیت ۸ ساعته را ۲۰۰۰ رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس دام سنگین عنوان کرد و افزود: این کشتارگاه با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث گردیده و کلیه تجهیزات آن تحت لیسانس شرکت سریک فرانسه است.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه در کشتارگاه مذکور از خط دوبل مکانیزه استفاده می شود،مساحت سالن ورودی آغل دوم را بالغ بر ۱۰۰۰ متر مربع سالن ۲ طبقه کشتارگاه را ۱۰۰۰ متر مربع،سالن آلایش را ۱۰۰۰ متر مربع، سالن سردخانه را۱۸۰۰ متر مربع،مساحت کل ابنیه را ۵۰۰۰ متر مربع و مساحت کل محوطه سازی این کشتارگاه را بالغ بر ۱۰۰۰۰ متر مربع عنوان کرد. وی در پاسخ به سوال برخی کارگران کشتارگاه سنتی در خصوص وضعیت اشتغال آنان پس از راه اندازی کشتارگاه صنعتی گفت: بنده از اختیارات خودم استفاده می کنم و از افرادی که مورد نیاز کشتارگاه صنعتی نیستند در در بخش فضای سبز شهرداری استفاده می کنم.

شهردار اهواز با تاکید بر این موضوع که معضلات کشتارگاه سابق باید در جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد افزود: درکشتارگاه صنعتی،کشتار از روی زمین به ریل هوایی منتقل می شود و ما هم اکنون بارها را بر روی خطوط قرار می دهیم تا نواقص خطوط در هنگام حمل بار مشخص و رفع شود.

وی همچنین از آموزش نیروهای کشتارگاه جدید خبر داد و گفت: با آموزش افراد از مشکلات احتمالی به هنگام راه اندازی کشتارگاه جلوگیری می شود.

شهردار اهواز همچنین با تاکید بر اصلاح سیستم فاضلاب کشتارگاه، از پیمانکار پروژه خواست تا نسبت به تعمیر و اصلاح فاضلاب کشتارگاه اقدام کند.

سیدخلف موسوی افزود: با راه اندازی کشتارگاه صنعتی،پروژه تبدیل ضایعات نیز کلنگ زنی میشود.زیرا یکی از مشکلات کشتارگاه سنتی، ضایعاتی بود که مشکلات زیست محیطی ایجاد می کرد.

وی اعتبار مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بخش صنایع جانبی را بالغ بر سی میلیارد تومان عنوان کرد.

سیدخلف موسوی ادامه داد: این پروژه در سه فاز دیگر دارد تا صنایع جانبی آن تکمیل شود و در این سه فاز قادر هستیم از نیروهای کشتارگاه در قسمت های مختلف استفاده کنیم و با راه اندازی این کشتارگاه،سلامت شهروندان را در مصرف فرآورده های گوشتی تضمین می کنیم.

منبع / روبط عمومی شهرداری