وقتی که یک رییس در واتس اپ جواب نمیدهد

حکایت بیماری که جنازه اش در قبرستان اندیمشک پیدا شد

خورنا :چندی پیش شایعه مردن یک زن بیمار در بیمارستان اندیمشک و رها کردن آن در قبرستان این شهر به سوژه روز تبدیل شده هر چند که مسوولان بیمارستان اندیمشک آن را تکذیب می کنند.
اخیرا هم این موضوع در نشست شورای اسلامی شهر اندیمشک مطرح شده که اعضای شورا اسلامی شهر بر پیگیری موضوع تا روشن شدن نتیجه بسیار اصرار کردند.
بر پایه این شایعه در هفته گذشته یک زن بیمار حدودا ۴۰ ساله که در بیمارستان اندیمشک فوت کرده است در وضعیتی بسیار نامناسب در قبرستان شهر اندیمشک رها شده است.
بر اساس این شایعات این زن به دلیل بیماری در بیمارستان امام علی (ع) اندیمشک بستری بوده اما پس از چند روز بستری در بیمارستان بدون اینکه کاملا درمان شده و بهبود یابد در وضعیتی نامناسب به دلیل اینکه کسی حاضر به تحویل گرفتن وی نبوده در قبرستان این شهر رها شده است.
گفته شده این بیمار ابتدا به وسیله آمبولانس به منزل منتقل شده و سپس برای تعیین تکلیف به یک کلانتری نیروی انتظامی منتقل شده که به دلیل نداشتن مکان برای نگهداری نهایتا در قبرستان اندیمشک در وضعیتی نامناسب رها شده است.
رعنا میرعالی عضو شورای شهر اندیمشک در این زمینه عنوان کرد: به عنوان نماینده مردم در شورا این حرکت را محکوم کرده و از دادستان بعنوان مدعی العموم درخواست رسیدگی هرچه سریعتر با خاطیان این ماجرا را دارم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیمشک با رد شایعات و برخی اظهارنظرها در خصوص مرگ یک زن بیمار گفت: فرد مورد ادعا که در بیمارستان امام علی بستری بوده است تحت کامل درمان بوده و این بیمارستان قصوری نداشته است.
احمد مجیدی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۵ آذرماه این بیمار به بیمارستان مراجعه کرده و به تشخیص پزشک دو واحد خون دریافت کرده است.
وی با ارائه کلیه مستندات حضور این بیمار در بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک گفت: نامبرده به هیج وجه بستری نشده و ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ آذر از بخش اورژانس بیمارستان ترخیص شده است.
وی عنوان کرد: فرد مذکور از آنجا که پولی برای کرایه تاکسی نداشته با خودرو یکی از کارکنان بیمارستان تا درب منزل منتقل شده است.
مجیدی خاطرنشان کرد: طبق مستندات بیمارستان این فرد در طول سال ۱۱ بار به بیمارستان مراجعه کرده و حتی تحت عمل جراحی نیز قرار گرفته است.
وی با انتقاد از اظهار نظر صورت گرفته از سوی شورای اسلامی شهر اندیمشک در این خصوص بیان کرد: فرد مذکور اصلا در بیمارستان بستری نشده که در حق وی کوتاهی شده باشد.
وی علت عدم حضور در جلسه شورای اسلامی شهر اندیمشک در این رابطه را نحوه نامناسب دعوت این شورا عنوان کرد.
گفته می شود این زن بیمار که الف – ج نام دارد چند روز پیش در منزل خود در اثر بیماری در گذشت.
حال هفتاد و نهمین جلسه ی شورای شهر اندیمشک در سالن جلسات شورای شهر با محوریت حادثه ایمذکور برگزارشد. این جلسه که با آیاتی از کلام و حی برگزار گردید.به گزارش پایگاه خبری کرامت میری از اعضای شورای شهر اندیمشک حاج آقای باقری رییس شورا ضمن خیر مقدم به اعضای شورا و مهمانان جلسه دستور کارجلسه را قرائت نمود. وی با اشاره به در خواست تعدادی از همشهریان مبنی بر بررسی کیفیت درمان و نحوه ی ترخیص یکی از بیماران ، بیمارستان امام علی (ع)گفتند : چند روزی است که از طریق تعدادی ازهمشهریان وروحانیون شهر متوجه یک حادثه در شهرستان اندیمشک شده ایم، با این مضمون که زنی برای درمان به بیمارستان ارجاع داده می شوداما قبل از اینکه درمان وی اتمام پیدا کند ترخیص شده است.
متاسفانه وقتی پیگیر ماجرا شدیم در یک گروه واتس آپ که در آن مسئولین حضور داشتند از رئیس شبکه بهداشت و درمان درخواست جواب کردم که جواب ندادند و امروز هم بصورت رسمی و کتبی از وی دعوت کردم تا در جلسه شورا حضور پیدا کند تا هم مسائل بهداشتی شهرستان را بررسی و هم اینکه راجع به این موضوع مباحثه ای داشته باشیم.
گفتنی است که طبق اصل یکصدم قانون مسائل کلی از جمله مسئله بهداشت هم در حیطه کار شورا است.
متاسفانه نامه زدیم و هماهنگی کردیم، اما لحظاتی پیش معاون حقوقی شبکه بهداشت طی یک تماس به بنده گفتند که شما رئیس شورا هستید و جایگاه حقوقی دارید و نباید نشر اکاذیب کنید، نشر اکاذیب کرده ای و نام چند تا از دوستان دیگر را گفت و افزود که :فردا از طریق دادگستری اقدام می کنیم ، و فعلا هم در جلسه حضور پیدا نمی کنیم.
وی در ادامه از شاهدین عینی ماجرا خواست تا وقایع را بیان کنند.سه نفر از شاهدین از موسسه خیریه جواد الائمه که پیگیر بستری و درمان این بیمارنیازمند بودند اظهارات خود را عینا طبق مشاهدات بیان کردند .
در ادامه عضو موسسه خیریه جوادالائمه(ع) به معرفی موسسه , برخی از کارهایی که تاکنون از طریق موسسه انجام شده پرداخت.
وی گفت از طریق یکی از دوستان اطلاع پیدا کردیم که زنی در وضعیت نامناسبی به سر می برد و در صورت امکان یه دیداری با وی داشته باشیم، اما چون این موردها زیاد به ما مراجعه می شود، در ابتدا گفتم که یک کاری برای وی انجام بدهید، که در ادامه با اصرار دوستان برای دیدن این خانم رفتیم. به اتفاق همسرم برای عیادت این زن رفتیم ، من تاالان۳۸ سال از عمرم گذشته اما تا بحال این چنین صحنه ای را ندیده ام و فکر نکنم هم بتوانم ببینم، خانمی که حدود ۹۰ کیلو وزنش بوده به ۳۰ کیلوتقلیل یافته وی موقعی که یک فرش را می شسته یک تنه آن را جابجا می کرده یک خانم تنومند که غیرت زینبی اش اجازه نمی داد که گدایی کند، و با کار خرج خانواده خود را تامین می کرده است.
در هر صورت با دوستان خیریه جلسه ای گذاشتیم و و در روز یکشنبه ۱۶/ ۹ حدود ساعت ۱۰ شب به اتفاق ۴ تن از دوستان به آنجا رفتیم و گفتیم که تنها راه حل این موضوع این است که به اورژانس اطلاع داده و وی را به بیمارستان ببریم و هر هزینه ای هم داشت پرداخت کنیم.
حدود ساعت ۱۰:۳۰ با اورژانس تماس گرفتیم و پس از حدود ۱۲ الی ۱۲ و نیم موفق به آوردن ماشین ۱۱۵ شدیم. بیمار به بیمارستان منتقل شد و کارهای ابتدایی برای وی انجام شد و دکتر اورژانس هم دستور بستری را داد، و ما رفتیم.فردا برای عیادت به بیمارستان مراجعه کردیم حدود ساعت ۷ بعد از ظهر ۱۷/۹/۹۳ به قسمت اطلاعات بخش رفتیم و جویای حال بیمار شدیم که در ادامه به ما گفته شد که این بیمار را با آمبولانس بردند،………………..
…………………………………………………… با همسر این خانم تماس گرفتیم که جریان از چه قرار بوده و گفت: همسرم را با آمبولانس درب منزل آورده اند و من تحویل نگرفته ام ولی مجددا به بیمارستان ارجاع داده شده است،……………………………………………………………………………
خلاصه وضعیت نامناسبی بود و همسر این زن از ناراحتی و عصبانیت گفت: ما در این جامعه حقی برای درمان نداریم.
یک وسیله پیدا کردیم و زن را به خانه بردیم فردای همانروز همسرش زنگ زد و تشکر کرد و گفت که: همسرم تمام کرده است.این خانم دو فرزند دوقلو نیز دارد که کلاس اول دبیرستان هستند، که بصورت جداگانه هرکدام پیش اقوام هستند.
حجت السلام باقری گفت: دولت تدبیر و امید در مسایل بهداشتی کار کرده و طرح تحول سلامت در حال اجرا است و دوستان هم می گویند تحت هیچ عنوانی امکان ندارد بیماری بر اثر فقربیماری تحت مداوا قرار نگیرد و این در حالی است که این خانم ۳۰ تیر همین سال بستری بوده و بعلت نداشتن هزینه جراحی تحت مداوا قرار نگرفته است، بر فرض هم کارتن خواب بوده باشد، برای ما مشخص نیست علت اینکه پرسنل بیمارستان اظهار می کنند کاری از دست ما بر نمی آمده چیست؟
برای ترخیص این خانم نه حال مساعدی داشته که خودش درخواست ترخیص کند و نه اینکه کسی داشته که بدنبال ترخیص باشد و تحویلش بگیرد!
کرامت میری گفت: دوستان بازی با کلمات نکنیم، من ۵ شنبه صبح غسالخانه بوده ام پزشک قانونی را دیدم و با وی صحبت کردم، نحوه ی برخورد با این بیمار را هم دیدیم، آمبولانس برد ، کارتن خوابی بود، معتادی بود، جنایتکار جنگی بود،اینها مهم نیست ، مهم این است آمبولانس بیمارستان یک نفر را که بستری بوده یا حتی نبوده، هرچی ! این بیمار را برده و قبرستان رها کرده والان ما را در بازی کلمات پیچ می دهند.تعدادی ازکارکنان بیمارستان در این سوز سرما بیماری را برده و در سوز سرمای زمستان رها کرده اند، چرا ما با کلمات بازی می کنیم آقایان !مسئولین شهرستان با خاطی برخورد کنید، دنبال توجیه نباشید، اگر با خاطی برخورد کنید آن مسائلی که از آن می ترسید بعدا پیش نمی آید، و بعدا افسوس نمی خورید که می شد جور دیگر حلش کرد.
دویا سه نفر هستند با آنها برخورد شود تا درس عبرتی باشد و تکرار نشود، دوستان شما حتی جانوری را می بینید که زخمی است انصافا رهایش می کنید؟
آقای …………یکی دیگر از شاهدین ماجراگفت: اینکه اظهار شده این خانم کارتن خواب است دروغ محض است چرا که حدود ۴ سال است که موسسه برای کمک با این خانم ارتباط داشته است.
نفر سوم از خیرین موسسه جوادالائمه (ع) گفت: من زمانی که در قبرستان بالای سر این بنده خدا رفتم داشت از سرما می لرزید، این حالت اصلا قابل توصیف و بیان نیست.
صدیقه میری عضو شورای شهر اندیمشک ، هرکسی بوده در نوع خودش یک جنایت بوده و بخصوص که این بیمار یک خانم بوده و خانم ها از نظر جسمی و روحی ظریف هستندو این را توهین به جامعه زن می دانم و در ما فقط موضوع این خانم نیست ، اما چرا اینطور باید عزت یک شخص را پایین بیاورند و در لحظات آخرزندگی این شخص سرخورده بشود و با این حس او را کنار قبرستان رها کنند؟
برای من تاسف بار است که آمار سرقت، قتل آدم ربایی بالا می رود اما اینکه ما دور هم بشینیم و جلسه بگیریم مسئله حل نمی شود، این برمی گرد به این که دنبال ضعف ها و راههای کمک به موضوعات این چنین باشیم، چرا با این آمار جمعیتی ما فقط یک بیمارستان داریم ما بسیاری از اوقات تخت برای بستری شدن بیمارنداریم.
متاسفانه اصل یکصدم قانون اساسی به شورا این جازه را می دهد که در برخی از مسائل دخالت کند ولی متاسفانه قانون کلی گویی کرد و بسیاری از نواقص هم وجود داد. در هر صورت این اتفاق افتاده اما امیدوارم این شروعی باشد برای جلو گیری از این چنین وقایعی در شهر.
رعنا میرعالی عضو شورای شهر اندیمشک بنده بعنوان نماینده مردم در شورا این حرکت را محکوم می کنم و از دادستان بعنوان مدعی العموم درخواست رسیدگی هرچه سریعتر با خاطیان این ماجرا را داریم و به احترام این مادر که در سرمای نا جوانمردانه دلهای مسولین درمانی بیمارستان امام علی (ع) شهرمان به جرم فقر زنده به گور شد. صلوات همراه با فاتحه قرائت نمایید.
در پایان باید گفت این گزارش بهیچوجه در صدد این نیست زحمات خالصانه ی بسیاری از کارکنان بیمارستان اعم از پزشکان ، پرستاران و سایر کارکنا ن زحمتکش را نادیده بگیرد.وبدنبال آن هم نیست که عمل غیر انسانی تعدادی افراد متخلف را به همه کارکنان بهداشت و درمان تعمیم دهد. اماناچار برخی نارسایی های اساسی در نحوه خدمات دهی این بیمارستان به بیماران همیشه وجودداشته و دارد که باعث آزردگی خاطر شهروندان شده است و همشهریان بارها به انحاء گوناگون نارضایتی خود رانسبت به این کیفیت خدمات دهی اعلام داشته اند که اگر قبلا فکری برای اصلاح آن نارسایی ها می شد شاید الان شاهد چنین عمل دل خراش وغیر انسانی توسط عده ای متخلف نبودیم.حال هرچند نوشدارو بعد از مرگ سهراب است !!!لکن انتظار این است با عنایت به وجود مستندات ، تیم پیگیری جهت بررسی صحت و سقم این عمل دلخراش که با عث آزردگی خاطر بسیاری از همشهریان وبه تبع آن پرسنل خدوم بهداشت ودرمان گردیده تشکیل وعاملان و مسببین احتمالی این حرکت غیر انسانی را شناسایی و متناسب با تخلفشان با آنان برخورد قانونی صورت دهند تا من بعد شاهد این تخلفات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان نباشیم .
………………………………………………………………………………………………………….
لازم بذکر است:
۱-سعی شده اظهارات شاهدین و اعضا شورا دقیقا از روی فایل صوتی با حفظ امانت نوشته شود ولذا بخشی از اظهارات شاهدین به بدلیل اینکه بسیار دلخراش می باشد و حاوی اخبار و ذکر اسامی اشخاصی است که هنوزاز نظر قضایی اثبات نشده حذف گردیده است.
۲-گزارش کامل و مبسوط ماجرا به دستگاههای قضایی و نظارتی جهت پیگیری و بررسی صحت و سقم موضوع و شناسایی عاملان احتمالی ارسال گردید.
۳- متن دعوت نامه شورا از رییس شبکه ی بهداشت ودرمان:
احتراما از جنابعالی دعوت بعمل می اید در جلسه شورای اسلامی شهر که در مورخه ۲۳/۹/۹۳راس ساعت ۲۱ پیرامون موضاعات ذیل برگزار میگردد بهمراه معاونت حقوقی و مسئول اورژانس ان مدیریت در محل دفتر این شورا حضور بهم رسانید
پیشاپیش از تشریف فرمایی شما کمال تشکر و امتنان را داریم.
موضوعات
ا-بررسی وضعیت بهداشت و درمان شهرستان
۲-بررسی وضعیت درمانی و نحوه ی ترخیص مرحومه ………..

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کنجکاو متاسفانه ما مردم اندیمشک به جای اینکه به بهبود وضعیت شهرمان کمک کنیم دنبال سیاسی بازی و شایعه سازی هستیم من به عنوان فردی که از اول دنبال این جریان بوده ام خبر دارم که مقصر اصلی شوهر این خانم است که حالا دارد ادعای حق می کند کسی که باید جوابگو باشد خود این آقاست
  • Ahmad نوبته ماهم میرسه که بیمارستان امام علی اندیمشک همچین بلایی سرمون بیاره
  • ناشناس سلام واقعا موضوع تأسف باریه،همه ی ما انسان هستیم و مانند یکدیگریم.از مسئولین شهرستان خواهشمندم به طور جدی به این موضوع رسیدگی نمایند. باتشکر