همایش سراسری حمایت از مشاغل در آبادان برگزار شد

خورنا کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز چهارشنبه در این همایش اظهار کرد: این وزارت تمام عزم خود را جزم کرده است که افراد دریافت کننده بیمه، به شغل خود بازگردند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد که حقوق بیکاری دریافت می کنند در مکان های دیگری فعالیت اقتصادی می کنند که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید برای افرادی که بیمه دریافت می کنند برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

دولت از رشد مشاغل کوچک حمایت می کند

حسن طایی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: متاسفانه نرخ سودهایی که هم اکنون در بانک ها اعمال می شود مناسب نیست به صورتی که این نرخ ها بیش از نرخ تسهیلات است.

وی در همین خصوص بیان کرد: چنانچه نرخ فعلی سودهای بانک ها تداوم داشته باشد بسیاری از بنگاه های اقتصادی از گردونه رقابت خارج می شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: در حال حاضر ۴٫۵ تا پنج درصد از ارزش افزوده و تولید ناخالص کشورمان به بخش تعاون تخصیص داده شده است.

طایی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از رشد اشتغال مشاغل کوچک حمایت می کند.

لزوم اصلاح نظام بهداشت و درمان

سید حسن هفده تن، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش اظهار کرد: اصلاح نظام تامین به پیش نیاز احتیاج دارد که در این خصوص باید نظام بهداشت و درمان اصلاح شود.

وی تصریح کرد: در سال ۹۲ بیش از ۴۲ درصد از حقوق مستمری بگیران برای هزینه های درمان خود آنها صرف شد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: یکی از اولویت هایی که این وزارتخانه دارد افزایش پوشش ضریب جامعه است که به طور جدی در حال پیگیری آن است.

لزوم اعطای وام بدون بهره به بنگاه های اقتصادی

همچنین جواد سعدون زاده، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در این همایش اظهار کرد: خوزستان از نظر صنایع نفتی ۸۵ درصد نفت کشور را در اختیار دارد که با این میزان، رتبه دوم اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است که متاسفانه این اعتبار با شاخص های عدالت، قانون اساسی و اهداف جمهوری اسلامی همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بودجه کشور به نفت وابسته است که این موضوع از مشکلات اقتصاد ایران است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: با حمایت بخشی خصوصی و مشارکت های مردم می توان افتصاد درون زا را به اقتصاد برون گرا تبدیل کرد.

سعدون زاده بیان کرد: اگر قرار است از بنگاه های اقتصادی حمایت شود باید وام بانکی بدون بهره به آن ها اعطا شود.

رونمایی از کتاب «مجموعه پرسش و پاسخ بیمه بیکاری»

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش از کتاب «مجموعه پرسش و پاسخ بیمه بیکاری» و همچنین تارنمای تخصصی اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به نشانی «www.bimehbikari.mcls.gov.ir» رونمایی شد.

این همایش از بیست و پنجم لغایت بیست و هفتم آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به همراه کارگاه های آموزشی، در محل هتل کاروانسرای آبادان در حال برگزاری است.

منبع / مهر