ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به شهروندان ماهشهری

به گزارش خورنا و به نقل از فارس، امین نیکزاد اظهار داشت: در دندانپزشکی، پیشگیری اهمیت و ارزش خاصی دارد و آموزش مؤثر بهداشت دهان و دندان می‌تواند بهترین و آسان‌ترین راه برای تأمین سلامت دهان و دندان افراد جامعه باشد.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه هزینه درمان‌های دندانپزشکی بسیار بالا بوده و این مسئله سبب می‌شود که عده کثیری از اقشار کم درآمد از خدمات درمانی دندانپزشکی محروم باشند اما وسایل پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان از قبیل مسواک، نخ دندان و خمیردندان بسیار ارزان و فراوان در دسترس همگان قرار دارد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر افزود: در همین راستا بی‌توجهی به بهداشت دهان و دندان می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به انواع بیماری‌ها باشد.
وی با اشاره به اهمیت ارائه خدمات دندان‌پزشکی مطلوب، ادامه داد: در حال حاضر خدمات دندانپزشکی عمومی به‌صورت رایگان به تمام شهروندان ماهشهری ارائه می‌شود.
نیکزاد با اشاره به اینکه ارائه خدمات دندانپزشکی در چارت سازمانی بهداشت و درمان ماهشهر نبود، تصریح کرد: در راستای رفاه حال شهروندان ماهشهری از سه پزشک متخصص در این زمینه دعوت به‌همکاری کرده‌ایم.
وی در ادامه با اشاره به رایگان بودن خدمات دندانپزشکی عمومی، گفت: تعداد مراجعات مردم در این بخش تقریبا زیاد است که باتوجه به امکانات محدود موجود، تاحدودی مردم از نظر انجام ویزیت‌های روزانه ناراضی هستند.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر اضافه کرد: در راستای حل این مشکل با تعدادی از مطب‌های خصوصی ماهشهر و بندرامام خمینی(ره) قرارداد بستیم.
وی با اشاره به اینکه درمانگاه بعثت ماهشهر ظرفیت حضور تنها یک دندانپزشک را دارد، افزود: باتوجه به اوج مراجعه شهروندان در نوبت صبح دو دندانپزشک در درمانگاه حضور دارند.
نیکزاد خاطرنشان کرد: باتوجه به فضای درمانی محدود در این درمانگاه افزایش تعداد یونیت‌های دندانپزشکی امکان‌پذیر نیست.
وی با تأکید بر پاسخ‌گویی به نیازهای درمانی شهروندان، افزود: با رایزنی‌های انجام شده درصدد هستیم نوبت عصر درمانگاه را با حمایت صنایع پتروشیمی ماهشهر فعال کنیم.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر ادامه داد: البته در راستای حل این مشکل می‌توان با مطب‌های خصوصی شهر چمران نیز قرارداد منعقد کرد.
وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع این مشکل در بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر خواهیم بود.
نیکزاد در پایان گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت ماهشهر با اداره یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی، سه درمانگاه خانواده، سه مرکز طب صنعتی و هفت مرکز اورژانس صنعتی به فعالیت مشغول است و تلاش می‌کند تا حدّ ممکن، نیازهای سلامت کارکنان صنایع پتروشیمی و مردم منطقه را برطرف کند.