مهمترین چالش منطقه آزاد اروند هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی است

خورنا وضعیت دستگاه‌های اداری و اجرایی منطقه برای ما بسیار مهم است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در وزارت کشور افزود: این کمیته به‌ منظور هماهنگی بیشتر میان این وزارتخانه، فرمانداری ها و بخشداری‌ها در راستای اجرای قوانین مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند تشکیل شده که به عنوان نماینده مناطق آزاد کشور در این کمیته حضور دارم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه فرمانداران آبادان و خرمشهر همکاری بسیار خوبی را با منطقه آزاد اروند دارند، عنوان کرد: بنا نداریم در حوزه اداری و مسئولیتی هیچ اداره‌ای دخالت کنیم.

زمانی ادامه داد: تقاضایی به جز حمایت، همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی با سازمان منطقه آزاد اروند در راستای توسعه اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نداریم.

این مدیرعامل تصریح کرد: از فرمانداران، ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شوراهای اسلامی خواهان تلاش و کمک در راستای تحقق اهداف استراتژیکی سازمان منطقه آزاد اروند هستیم.

وی از مسئولان شهرهای آبادان و خرمشهر خواست تا از بخشی‌نگری به مسائل پرهیز کنند، مصالح عمومی را در نظر بگیرند و چنانچه با مشکلی در حوزه کاری خود مواجه هستند آن را با مدیران منطقه آزاد به‌منظور پیگیری و کمک به رفع آنها در میان گذارند.

زمانی با تاکید بر اینکه تصمیمی برای تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی نداریم، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از فرصت تعامل و همکاری بین‌بخشی استفاده کنند و با میل و رغبت و انگیزه فراوان به انجام امور مرتبط با بخش‌های خود بپردازند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه مناطق آزاد دریچه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستند، افزود: چنانچه مسائل بین‌المللی و خارجی کشورمان رفع شود، موضوع سرمایه‌گذاری با اقبال سرمایه‌گذاران در کشور و به‌ویژه مناطق آزاد مواجه می‌شود.

وی افزود: در زمان حاضر برخی سرمایه‌گذاران خارجی برای کار و سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند اعلام آمادگی کرده‌اند.

این مدیرعامل، از اقتصاد و امنیت به عنوان دو مقوله تفکیک‌ناپذیر نام برد و خاطر نشان کرد: بسیار خرسندیم که فرماندهان امنیتی و اجتماعی مستقر در منطقه از افراد صاحب‌نظر و دانشمند در حوزه امنیتی و اجتماعی هستند، هماهنگی و همکاری بسیار خوب آنها زمینه جلب رضایتمندی و آسودگی خاطر سرمایه‌گذاران را موجب می‌شود.

زمانی با بیان اینکه تامین امنیت یک مبحث روانی و فکری است و نه فیزیکی، تصریح کرد: چنانچه سرمایه گذاری منطقه‌ای را برای کار، فعالیت و سرمایه‌گذاری امن و مطمئن بداند بدون فوت وقت به آن اقدام می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با ابراز امیدواری در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای و استراتژیکی تعیین شده برای منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: انتظار زیادی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در شهرهای آبادان و خرمشهر نداریم، همه ما موظف به خدمتگزاری به مردم هستیم، لذا باید به گونه‌ای رفتار کنیم که آنان از کارکرد ما ابراز رضایت کنند.

وی گفت: انتظار فزاینده مردم از منطقه آزاد اروند به دلیل سال‌ها بی‌توجهی به رفع مشکلات آنان است و اکنون که یک مرجع پاسخگو یافته‌اند، خواهان رفع مشکلاتشان هستند و این اصلا ایرادی ندارد.

زمانی افزود: باید پاسخگوی خواست مردم باشیم و برای این منظور باید بر اساس برنامه‌ریزی به پیش برویم، تصمیمات نباید به طور دفعی اتخاذ شود و باید بر اساس نظر کارشناسان انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه فرودگاه آبادان با پیش‌بینی چشم‌اندازی ۵۰ ساله برای آن اظهار کرد: برآورد اجرای این طرح توسعه‌ای اعتباری معادل یکصد میلیون دلار است.

وی ادامه داد: بر اساس توافق صورت‌گرفته قرار شد تا از شرکت خارجی لوفت‌هانزا که در عرصه بین‌المللی نیز بسیار قدرتمند و مشهور است، برای مشاوره در طراحی این طرح توسعه‌ای بهره بگیریم و اکنون نیز در حال رایزنی هستیم.

این مدیرعامل در پایان تصریح کرد: قصد داریم تا با این اقدام، فرودگاه آبادان را در یک اشل بین‌المللی، مهیای پذیرایی از مسافران خارجی کنیم

منبع / فارس