فرسوده شدن شبکه فاضلاب از علل اصلی آبگرفتگی معابر شادگان است

خورنا نعمت‌الله آلبوغبیش امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در شادگان، با اشاره به فصل بارندگی و احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر در سطح شهرها و روستاهای شادگان اظهار داشت: واقع شدن شادگان در انتهای رودخانه جراحی، مشکلات سیلاب و خشکسالی را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: در فصل زمستان و بارندگی به دلیل جلوگیری از طغیان رودخانه در محدوده شهرستان‌های بالادست، به ناچار کل آب رودخانه به طرف شادگان سرازیر می‌شود و مزید بر علت، محکم نبودن سیل‌بندهای حاشیه رودخانه اصلی و نهرهای فرعی و ارتفاع کم شهرستان نسبت به سطح دریا و تالابی بودن منطقه، باعث طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب و مضاعف شدن مشکلات می‌شود.

معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: در فصل تابستان نیز کمبود آب به دلیل خشکسالی‌های اخیر و مصرف بیش از سهمیه تعیین‌شده در شهرستان‌های بالادست و عدم مدیریت مطلوب توسط متولیان امور آب استان، خشکسالی مضاعف شهرستان را فراهم می‌سازد.

سرپرست بخشداری مرکزی شادگان، در راستای اقدامات صورت گرفته به‌منظور پیشگیری از خسارات احتمالی گفت: مدیریت بحران شهرستان به موقع جلسات مربوطه را تشکیل داده و ضمن تمهیدات لازم و بررسی نواقص و کمبودها و نقاط بحرانی و حادثه‌خیز و انعکاس به اداره‌های شهرستان و مدیریت بحران استان، هماهنگی لازم برای پیشگیری از طغیان رودخانه و کاهش خسارات احتمالی انجام شده است.

آلبوغبیش در مورد احتمال آبگرفتگی معابر سطح شهر شادگان تصریح کرد: در صورت وقوع بارندگی شدید، احتمال آبگرفتگی معابر دور از انتظار نخواهد بود.

وی اضافه کرد: در جلسات مدیریت بحران شهرستان، شهرداران، بخشداران، دهیاران و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی، مکلف شدند تمهیدات لازم در راستای پیشگیری و کاهش خسارات احتمالی را معمول کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در سال جاری به‌ منظور مدیریت بهینه بحران، برای نخستین‌بار به ۹۲ دهیار حکم مدیر بحران روستا صادر و به آنان ابلاغ شد.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *