تخصیص‌یارانه‌و‌خریدشیر با قیمت‌مصوب به‌کجا رسید؟

خورنامعاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان درباره آخرین پیگیری‌ها و اقدامات مربوط به تخصیص یارانه به تولیدکنندگان شیرخام و خرید شیر با قیمت مصوب ۱۴۴۰ تومان توضیح داد.

محمد مشکورزاده اظهارکرد: دستورالعمل تخصیص یارانه به شیرخام توسط مرکز به ما ابلاغ شده است که ما براساس این دستورالعمل باید لیست دامداران مربوطه را به مرکز ارسال کنیم و در صورت تایید دامداران، مبلغ یارانه مستقیما به حساب دامدار واریز خواهد شد.

وی افزود: ​در چند هفته اخیر با توجه به اعلام تخصیص یارانه شیرخام برای ۴ ماهه ابتدای سال، سازمان جهاد کشاورزی استان میزان برآورد شیر استحصال شده از دامداران را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است.

مشکورزاده تصریح‌کرد:​ برخی از دامداران مستقیما و برخی دیگر از طریق واسطه‌ها یعنی مراکز جمع‌آوری، شیر را به کارخانه تحویل داده​اند. مبلغ این یارانه نهایتا به حساب خود دامدار واریزی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که از ابتدای ماه جاری مسئولیت خرید شیرخام با قیمت ۱۴۴۰ تومان از سوی وزیر جهاد کشاورزی به ادارات تعاون روستایی محول شده است، ​خاطرنشان‌کرد:​ این مصوبه به ۷ استان کشور ابلاغ شده اما هنوز در استان ما عملیاتی نشده است که ما نیز در حال پیگیری و هماهنگی برای اجرای این مصوبه هستیم.

همچنین هرمز خواجوی، مدیر تعاون روستایی خوزستان درباره ابلاغیه اخیر وزارت جهادکشاورزی مبنی بر خرید شیر با قیمت مصوب ۱۴۴۰ تومان، عنوان‌کرد: این مصوبه به ما ابلاغ شده اما هنوز دستورالعمل اجرایی آن به ما نرسیده است ولی به محض دریافت این ابلاغیه خرید شیر در استان آغاز می‌شود.

مرجع / ایسنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *