مصرف نفت گاز در خوزستان ۳۰درصد افزایش یافت

خورنا مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فراورده های نفتی جنوب خوزستان گفت: مصرف نفت گاز طی روزهای گذشته به دلیل سفر زائران به عتبات عالیات در مقایسه با روزهای عادی، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

علی حکمت عصر یکشنبه در شلمچه گفت: مصرف نفت گاز در روزهای گذشته در شهرستان های ماهشهر، خرمشهر، هندیجان و آبادان به دلیل اعزام زائران عتبات عالیات از مرزها افزایش یافته است که پیش بینی می شود این میزان در مقایسه با روزهای عادی مصرف تا ۴۵ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: مجموع مصرف روزانه نفت گاز این شهرستان ها در روزهای عادی ۱۱۰ هزار لیتر بود که این میزان هم اکنون به ۱۴۰ لیتر در روز افزایش یافته است.

حکمت اضافه کرد: به منظور کاهش سرگردانی اتوبوس های حامل زائران عتبات عالیات به مقصد خود در مناطق مختلف کشور، سوخت مورد نیاز ۴۰۰ دستگاه خودرو مسئول جابجایی زائران در پایانه مسافربری خرمشهر توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فراورده های نفتی جنوب خوزستان اضافه کرد: تانکرهای توزیع سوخت اتوبوس ها نیز به صورت آماده به کار در جایگاه های سوخت رسانی آبادان، خرمشهر و مسیرهای تردد زائران مستقر شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکلی در تامین سوخت مورد نیاز خودروهای اعزامی از سایر نقاط کشور برای جابجایی زائران عتبات عالیات نداشته ایم، افزود:اکیپ های بازرسی سوخت توزیعی در جایگاه ها نیز شبانه روزی این موضوع را بررسی می کنند.

حکمت در پایان همچنین بدون اعلام اعداد و ارقام، گفت: مصرف بنزین در شهرستان های جنوب استان خوزستان نیز طی روزهای گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس آمار، تا ظهر امروز یکشنبه تعداد زائرانی که از مرزهای چذابه و شلمچه وارد کشور شده اند به ۲۸۰ هزار نفر افزایش یافت.

مرجع / ایرنا