انهدام ۷ باند توزیع مواد مخدر در خرمشهر

به گزارش خورنا و به نقل از فارس، حسین عزیزی اظهار داشت: تغییر الگوی مصرف مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی مثل شیشه، سبب گرایش بیشتر جوانان به این‌گونه مواد شده است که عامل اصلی در رشد جرایم خشن تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای پیگشیری از اعتیاد به مواد مخدر باید از دوران کودکی و پیش دبستانی تا دانشگاه به‌طور مستمر اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به نسل نوجوان و جوان ارائه شود.
فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: پیشگیری از مواد مخدر باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خانواده و اجتماع و دغدغه خاطر همه اقشار مردم باشد.
وی ادامه داد: خانواده‌ها باید شناخت کافی نسبت به دوستان و هم‌سالان فرزندان خود داشته باشند و از حضور آنها در محافل ناشناس جلوگیری کنند.
عزیزی تصریح کرد: ایجاد اعتماد به نفس، پرورش سجایای پسندیده، بردباری و … از مهارت‌های زندگی در راستای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر است.
وی گفت: خانواده‌ها باید بر روابط فرزندان خود دقیق‌تر باشند و با فراهم کردن تفریحات سالم برای فرزندانشان از سقوط آنها در دام اعتیاد و مواد مخدر پرهیز کنند.
فرمانده انتظامی خرمشهر اضافه کرد: پیشگیری و مبارزه با اعتیاد تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و ۱۳ بخش و سازمان در این خصوص مشارکت دارند.
وی افزود: تبلیغات کاذب از جمله عدم اعتیاد به مواد مخدر صنعتی مثل شیشه سبب می‌شود جوانان به سمت این ماده مخدر مهلک ترغیب شوند.
عزیزی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان خرمشهر با معضل توزیع‌کنندگان خرد مواجه است که براساس قوانین قضایی و میزان حمل مواد با این افراد برخورد می‌شود.
وی افزود: در همین راستا این افراد پس از مدتی مجدداً اقدام به توزیع مواد مخدر به‌صورت خردفروشی می‌کنند و در زمان دستگیری ادعا می‌کنند که مواد مصرفی خود را حمل کرده‌اند.
فرمانده انتظامی خرمشهر ادامه داد: در چهار ماهه نخست امسال هفت باند توزیع و تهیه مواد مخدر در خرمشهر با درایت مأموران نیروی انتظامی منهدم شد.
وی تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون شش بار مانور پاک‌سازی مناطق آلوده در سطح شهرستان انجام شد و در همین راستا ۴۵ مورد بازرسی از منازل توزیع‌کنندگان به‌عمل آمد.
عزیزی گفت: در مانورهای انجام شده هفت قاچاقچی و ۴۱ توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شدند.
وی اضافه کرد: در مانورهای انجام شده چهار کیلو و ۹۵۳ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی از جمله تریاک، حشیش، شیشه و… کشف و ضبط شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *