‌مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران

ایران به تولید روزانه ‌۴ میلیون بشکه‌ نفت دست یافت

خورنا حیدر بهمنی در آیین اختتامیه نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که شامگاه سه‌شنبه در محل تالار ملی حفاری اهواز برگزار شد اظهار کرد: اگر وجود سازندگان تجهیزات صنعت نفت نبود امروز نمی‌توانستیم با قدرت بگوییم که روزانه ۴ میلیون بشکه نفت تولید و ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه حفر می‌کنیم.

‌مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: ما تحریم‌ها را دوست نداریم و معتقدیم دنیا یک دهکده است و همه باید با هم ارتباط داشته باشند ما زمانی حتی پیچ و مهره خود را نیز نمی‌ساختیم ‌اما امروز باورمان نمی‌شود که در صنعت نفت کشور جایگاهی را داشته باشیم که بتوانیم قطعات به‌روز جهان را تولید کنیم.

وی به ‌ارتباط‌ بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ فکر نمی‌کنم هیچ رابطه‌ای بهتر از نفت بین دانشگاه و صنعت وجود داشته باشد کمکی که دانشگاه‌های کشور به صنعت نفت کردند بی‌نظیر است و اگر تاکنون حرکت‌های جالبی در صنعت نفت کشور رخ داده به پشتوانه دانشگاه‌ها بوده است.

بهمنی افزود: با حرف و شعار و صحبت کردن تقویت تولید کنندگان عملی نمی‌شود بلکه باید همچون کشور چین پشتوانه خوبی برای تولیدکنندگان و سازندگان خود باشیم، انقلاب اسلامی نقش عظیمی در انقلاب چین دارد و عامل رشد بسیار خوبی برای صنعت آن کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: در قدیم همه ابزار لازم در صنعت نفت از خارج وارد می‌شد ولی امروز در این زمینه حرف بسیاری برای گفتن داریم امروز به برکت وجود سازندگان که ابتکارات ارزنده‌ای داشته‌اند در مسیری قرار داریم که مدعی آن هستیم که روزانه ۴ میلیون بشکه نفت تولید می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: قطعا اگر داستان تحریم‌ها نبود اکنون به فکر نبودیم و نمی‌توانستیم خودمان را باور کنیم عامل رشد بشر نیاز است و اگر امروز سازندگان ما پیچیده‌ترین ابزار صنعت نفت تولید می‌کنند به واسطه همین تحریم‌ها است.

وی گفت:‌ اگر امروز می‌خواهیم روی پای خود بایستیم باید سختی بکشیم و شرایط را طوری فراهم کنیم که سازندگان ما بتوانند به تولید خود ادامه دهند، اما متاسفانه مسائلی در کشور وجود دارد نه تنها سازندگان را تشویق نمی‌کند بلکه موانعی سر راهشان قرار می‌دهد.

بهمنی با بیان اینکه اگر ما یک مسیر تشویقی ایجاد کنیم و سازندگان را مایل به کار کردن کنیم می‌توانیم بخشی از خاورمیانه را به دست بگیریم افزود: نگاه ما به سازندگان قطعات و تجهیزات صنعت نفت نه تنها کشوری بلکه باید بین‌المللی باشد و باید پشتیبان سازندگان و تولید کنندگان خود باشیم اگر کسی در این کشور کارخانه‌ای تولید کرد باید آن را تشویق کنیم و نه آن را تخریب کنیم‌.

وی عنوان کرد:‌ اگر یکی بودن را که رمز موفقیت دنیای پیشرفته امروز است در مملکت خود ایجاد کنیم و همگی در یک مسیر فکر کنیم و مهمتر از آن سیاست‌های مملکت برای همیشه در یک مسیر ادامه پیدا کند قطعا بسیار موفق خواهیم بود و تا نخواهیم متحد و یک دست باشیم مسیر موفق را پیدا نمی‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: اگر کسی از سازندگان با ابتکار خود ثروتمند شود نباید با دید بد به آن نگاه کرد و همچنین به آن حسادت کنیم بلکه باید کاری کرد که موجب پیشرفت تولید شویم.

وی ادامه داد: معضل اکنون ما در مملکت معضل اقتصادی است و اگر برطرف شود یقینا آمار بیکاری در کشور کاهش خواهد یافت و هر کسی زمینه‌ساز اشتغال در کشور شود باید تحسین شود.

بهمنی گفت:‌ زمانی بنیان نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت در خوزستان با ۴ و ۵ شرکت ‌گذاشته شد، اما امروز شاهد حضور ۲۵۰ شرکت از سراسر کشور هستیم اگر چه آرزوی آن را داریم که این نمایشگاه به صورت دائمی در استان نفت‌خیز خوزستان برگزار شود امروز در تمام دنیا نمایشگاه نفت و گاز در شهرهای نفت‌خیز برگزار می‌شود اما در ایران متاسفانه در تهران برگزار می‌شود لذا انتظار می‌رود که نمایندگان استان در مجلس کمک کنند تا موجبات برگزاری نمایشگاه نفت و گاز در استان فراهم شود.

وی در پایان در خصوص نمایشگاه بین‌المللی ۵۲ هکتار خوزستان گفت: ما نفتی‌ها با تمام وجود در جهت ساخت نمایشگاه ۵۲ هکتار کمک خواهیم کرد چرا که سازندگان ما در سال‌های اخیر برای نمایش محصولات خود با کمبود مکان مواجه بوده‌اند.

منبع / فارس