تعداد بیماران تنفسی بخش مراقبت های ویژه در خوزستان افزایش یافت

خورنا ‘اسماعیل ایدنی’ یکشنبه شب در جلسه شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون و کارگروه گرد وغبار، در محل استانداری خوزستان افزود:از ابتدای فصل بارش امسال تاکنون در خوزستان، تعداد مراجعان ناشی از مشکلات تنفسی، نسبت به پاییز پارسال کمتر شده، اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت مراقبت های ویژه افزایش یافته که این مساله نگران کننده است.

وی اظهارکرد: بیشترین تعداد مراجعات مشکلات تنفسی در پاییز امسال، ناشی از بارش باران آلوده، در شهرهای اهواز و دشت آزادگان بود در حالی که پاییز پارسال بیشترین مراجعات در شهرهای اهواز و امیدیه بود.

وی گفت: بحران بیماری تنفسی همزمان با بارش های آلوده، پارسال مسوولان را متوجه آلودگی هوای خوزستان بویژه شهر اهواز کرد.

وی گفت: در ۱۰ آبان پارسال به دنبال بارندگی آلوده، دو هزار و ۶۰۰نفر در شهر اهواز به بخش اورژانس بیمارستان ها مراجعه کردند که به دلیل مراجعه این تعداد، بیمارستان ها با کمبود دارو روبه رو شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در اواخر آبان پارسال بار دیگر مشکلات تنفسی ناشی از بارش باران آلوده در اهواز افزایش یافت و بیش از ۲۰ هزار مورد به بیمارستان ها مراجعه داشتند.

ایدنی گفت: در این خصوص کمیته بحران در خوزستان تشکیل شد که مطالعاتی بر روی بیماران با مرکزیت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

با بارش نخستین باران پاییزی در ۳۰ مهر امسال در خوزستان یک هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه و درمان شدند.

پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی که بعضی از آن به عنوان باران های اسیدی نام بردند شمار زیادی از شهروندان دچار مشکلات تنفسی شده و به مراکز درمانی و بیمارستان های خوزستان بویژه اهواز مراجعه و درمان شدند.

به دنبال بروز این مشکل، مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود که آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشکر، انباشت زباله، سکون هوا و رطوبت ۹۵ درصدی از جمله عوامل بارش باران اسیدی در اهواز است.