لزوم رفع مشکل تأمین آب کشاورزی خوزستان با تعامل سازمان‌های آب و برق و جهاد کشاورزی

خورنا عبدالحسن مقتدایی ظهر امروز در جلسه توسعه کشاورزی و شیلات که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشکل تامین آب کشاورزان به‌ویژه در حوضه کرخه و مارون به دلیل نبود برنامه‌ریزی صحیح است و در این زمینه نیاز به برگزاری نشست‌ها و جلسات تخصصی است.

وی اضافه کرد: نیاز است مسائل و مشکلات این بخش با برگزاری نشستی با حضور مسئولان سازمان‌های آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان حل شود.

استاندار خوزستان در ادامه بر تامین آب مورد نیاز کشاورزان در تمام کشت‌ها تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون در بالادست سدهای خوزستان برداشت‌های بسیاری از منابع آبی انجام می‌شود اما در خوزستان باید طبق دستورالعمل ابلاغی از مرکز برای کشاورزی و یا هرگونه فعالیت دیگری برنامه‌ریزی کرد.

مقتدایی اضافه کرد: اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی در خوزستان با وضعیت کنونی تخصیص آب به بخش کشاورزی، نگرانی کننده است و در این زمینه باید مشکلات پیش‌روی تامین آب رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات مدیران استانی تعهد بیش از حد به سیاست‌های ابلاغی از مرکز است و نیاز است در این زمینه موانع برطرف شود.

مقتدایی در پایان گفت: بیش از ۱۵ سال است که در هر دوره کشت، مشکل تامین آب وجود دارد و سازمان آب و برق و جهادکشاورزی استان باید برای حل این مشکلات به یک نتیجه واحد برسند.

منبع / فارس