مغازه داران آمبولانس های بیمارستان گلستان را فلج کرده اند

خورنا ورودی بیمارستان شفای اهواز ( بیمارستان ویژه بیماران سرطانی) و بخش اورژانس بیمارستان گلستان یک خیابان حدود ۱۰ متری است که برای گذر از این خیابان باید از موانع مختلفی عبور کرد.

بخشی از این خیابان توسط استقرار خودروهای تاکسی سرویس و بخش دیگر نیز به دلیل سد معبر مغازه داران اشغال شده است. به دلیل حجم ترافیک بالا در این خیابان، برخی موارد آمبولانس ها باید مدت زمان بسیار زیادی را در خیابان بماند تا راهی برای عبور پیدا کنند.

مسئولان بیمارستان حریف مغازه داران نمی شوند

مسئول خدمات بیمارستان شفای اهواز در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: متاسفانه مغازه هایی که در ورودی بیمارستان قرار گرفته اند به رغم اشغال فضای بسیار زیاد توسط خودشان، با قرار دادن تخت هایی در ورودی مغازه هایشان منجر به ترافیک سنگین می شوند.

بیمارستان شفا

سید محمدرضا محمودی افزود: مسئولان بیمارستان هیچگاه نتوانستند که رانندگان تاکسی سرویس را موظف به پارک خودروها در پارکینگ بیمارستان کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولان بیمارستان حریف مغازه داران نمی شوند، گفت: جمع آوری این افراد باید توسط بخش اجرائیات شهرداری اهواز انجام شود.

محمودی همچنین در خصوص سر ریز فاضلاب در ورودی بیمارستان عنوان کرد: دریچه ای که روبروی ورودی بیمارستان قرار گرفته مختص مغازه داران و منازل مسکونی بالای این مغازه هاست. به دلیل مسدود شدن ورودی فاضلاب در اثر احداث جاده ساحلی گلستان در روزهای بارندگی و برخی روزهای عادی این فاضلاب به بالا سرریز می کند.

مسئول خدمات بیمارستان شفای اهواز ادامه داد: به رغم پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولان بیمارستان، تاکنون هیچ گونه فعالیتی از سوی شرکت آب و فاضلاب اهواز صورت نگرفته است.

انباشت زباله ها در ورودی بیمارستان بسیار خطر آفرین است

تجمع زباله ها در ورودی بیمارستان نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که به دلیل استقرار مغازه ها در این خیابان ایجاد شده است. زباله هایی که به دلیل ماندن در زیر باران شیرابه هایی از آنها جاری شده است.

کاوه جاسب متخصص خون و هماتولوژی اطفال نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شفا عموما دارای مشکلات نقص سیستم ایمنی بدن هستند و بسیاری از کودکان بیمار در بخش های مختلف در وضعیت قرنطینه به سر می برند.

مدیر سابق بیمارستان شفا اظهار کرد: متاسفانه انباشت زباله ها در ورودی بیمارستان بسیار خطر آفرین است اما حل کردن این مسئله نیز بسیار ساده است و در عرض مدت کوتاهی می توان آن را حل کرد.

بیمارستان شفا

وی تصریح کرد: در روزهای شلوغ و پر رفت و آمد اورژانس بیمارستان گلستان و شفا به دلیل حجم ترافیک بالا، آمبولانس های دارای بیمار، مدتی طولانی باید در انتظار بماند. این وضعیت بسیار خطر آفرین است و جان انسان های بسیاری به خطر می افتد.

با متخلفان برخورد می شود

شهردار منطقه چهار اهواز نیز در این خصوص به مهر گفت: بر اساس قانون شهرداری باید با هرگونه سد معبر در هر نقطه از شهر برخورد کرد.

محمدرضا فکوریان افزود: بخش اجرائیات شهرداری منطقه چهار تاکنون به کرات با مغازه داران مستقر در این خیابان کم عرض برخورد کرده اند اما پس از گذشت چند روز باز هم میزهای خود را در خیابان می گذارند.

وی با بیان اینکه اعمال جریمه نقدی منجر به جلوگیری از فعالیت غیر قانونی این افراد نمی شود، اظهار کرد: شهرداری اهواز باز هم برای این افراد اخطار قانونی ۲۴ ساعته می فرستد و در صورتی که باز هم به فعالیت خود ادامه دهند وسایل آنها ضبط می شود.

………………………………
منبع / مهر / گزارش: فروغ دیلمی