رودخانه زهره هندیجان در معرض خشکسالی قرار دارد

خورنا: فرماندار هندیجان گفت: رودخانه زهره این شهرستان به دلیل عدم مدیریت صحیح در نحوه برداشت آب، در معرض خشکسالی قرار دارد.

بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: کشاورزی رکن اصلی اقتصاد در این شهرستان را بر عهده دارد.

وی افزود: اما از مسئولان استانی شاهد بی‌مهری و کم‌لطفی‌هایی در روند توسعه کشاورزی منطقه هستیم.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: این منطقه با وجود برخورداری از آب رودخانه زهره در امر کشاورزی و کاشت و برداشت محصول می‌تواند رونق و شکوفایی درخشنده‌ای داشته باشد.

وی با بیان اینکه عدم مدیریت صحیح در نحوه برداشت صحیح آب بالادست از رودخانه زهره هندیجان معضلاتی را در اراضی کشاورزی منطقه ایجاد کرده، گفت: در این راستا مدیران سازمان آب و برق دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد باید تعامل و حمایت‌های لازم را اعمال کنند.

فرج‌الهی خاطر نشان کرد: در این زمینه از سوی شهرستان درخواست‌هایی به مسئولان فوق ارائه شده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

وی اضافه کرد: هر چه سریع‌تر در راستای برداشت صحیح از این رودخانه باید تدابیری اندیشیده شود در غیر این‌صورت در آینده‌ای نزدیک شاهد خشکسالی آن و ایجاد مشکلات بزرگی برای کشاورزان منطقه خواهیم بود.

فرماندار هندیجان در پایان از مسئولان استانی خواست با توجه مضاعف به بخش کشاورزی شهرستان از بروز هرگونه مشکل در امر توزیع و برداشت آب از رودخانه اقدامی عاجل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *