طرح جامع فاضلاب شهری در آبادان اجرایی می‌شود

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: با اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی، طرح جامع فاضلاب شهری منطقه از محل فروش اوراق مشارکت استان خوزستان اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرمانداری این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد اجرای دو برنامه بسیار مطلوب در سطح آبادان که یکی افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوا و دیگری بهره‌برداری از سیستم ناوبری DVOR ـ DME در فرودگاه بین‌المللی آبادان است، بودیم.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع فاضلاب شهری در آبادان افزود: سیستم فاضلاب آبادان کهنه و زخمی است، این سیستم تاکنون نوسانات زیادی داشته و بر همین اساس توسط مسئولان وعده‌های تحقق نیافته متعددی را شاهد بوده است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: با پیگیری‌های مؤثر نمایندگان مجلس و امام جمعه شهرمان، از محل فروش اوراق مشارکت استان خوزستان، اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی به اجرای طرح جامع فاضلاب شهری در آبادان اختصاص یافت.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: آنچه در مجموع شبکه فاضلاب شهرمان داریم ۷۰۵ کیلومتر غیر از مناطق واگذار شده شرکت نفت به شهرداری است.

وی عنوان کرد: در مجموع، مناطق واگذار شده نیز ۱۷۰ کیلومتر به وضعیت شبکه فعلی فاضلاب شهری می‌افزاید.

* بهره‌برداری از ۴۰۰ کیلومتر فاضلاب شهری تا پایان سال

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه فاضلاب مناطق واگذار شده بالغ بر ۸۰ سال قدمت دارد، گفت: اگر این طرح جامع طبق روال عادی پیش رود تا پایان سال جاری می‌توانیم حدود ۴۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به مناطق زیرپوشش این طرح بیان کرد: کل مناطق حوزه عملیاتی را در قالب ۱۱ واحد کاری تعریف کرده که یک واحد آن را نیز تحت عنوان خرید تجهیزات تعریف کرده‌ایم.

ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: نقاط باقیمانده شبکه فاضلاب در مناطق ذوالفقاری، احمدآباد، کفیشه و شده زیر نظر پیمانکاری شرکت فولادسازان کبری، کوی فرهنگیان با انتخاب پیمانکار از شرکت نجم‌سازان کارون، منطقه سلج غربی با پیمانکاری شرکت پارسیا داوران و مناطق الوانیه و شطیط از ایستگاه ۹ تا ۱۲ که با توجه به قرار داشتن در محروم‌ترین نقاط شهر از پیمانکار طراز اول کشوری تحت عنوان شرکت طرازساز ساعی برای اجرای عملیات بکار گرفته می‌شود.

وی افزود: همچنین مناطق کوی پیروز و ولیعصر، کوی بهار و کوی قدس، کوی کارگر، بوارده، فیه و کوی ملت، امیرآباد و ایستگاه پمپاژ مناطق شرکتی از دیگر مناطق زیر نظر برای اجرای طرح جامع فاضلاب شهری آبادان هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: افق ۳۰ ساله برای سیستم فاضلاب شهری در آبادان برگزار شده که امیدواریم با حمایت مسئولان شهری و استانی بیش از پیش در موعد مقرر محقق شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *