طرح پزشک خانواده در خرمشهر اجرا می‌شود

خورنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر از اجرای طرح پزشک خانواده در این شهرستان خبر داد.

احسان‌الله منفرد نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با سلامت، در کل مناطق شهری طرح پزشک خانواده همزمان با سراسر کشور در شهرستان خرمشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: شهروندان خرمشهری برای تکمیل اطلاعات باید به نزدیکترین پایگاه بهداشت محل خود تا ۳۰ خردادماه مراجعه و در صورت پایان مهلت و عدم تکمیل اطلاعات از جانب متقاضیان انصراف آنها از طرح پزشک خانواده در سیستم ثبت می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: طرح پزشک خانواده سراسر کشور را تحت پوشش دارد و شبکه بهداشت خرمشهر به همین منظور بیش از ۱۰۰ نفر از رابطین خود را برای آمارگیری از خانوارهای خرمشهری به سطح شهر فرستاده است.

وی با اشاره به مزیت‌های طرح پزشک خانواده گفت: خدمات بهداشتی، درمانی و توان‌بخشی پایه و دارای اولویت مانند اقدامات درمانی سرپایی، تجویز داروهای لازم، آزمایشات طبی، درخواست مشاوره و پیگیری مراقبت‌های انجام شده برای جمعیت زیر پوششش طرح، از خدمات پزشک خانواده است.

منفرد نیاکی همچنین عنوان کرد: در طرح جامع پزشک خانواده به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، ۱۷ نفر به ارائه خدمات درمانی، پزشکی مشغول هستند.

این مقام مسئول در پایان گفت: شهروندان خرمشهری با نام‌نویسی در طرح پزشک خانواده می‌توانند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند که تاکنون بعلت کمبود معاش در رسیدگی به آن مشکل داشته‌اند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *