راه‌اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی آبادان در آینده نزدیک

خورنا غلامرضا اکبری‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در آبادان اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان به‌ منظور حل و فصل اختلافات بازرگانی داخلی و خارجی، بر مبنای اساسنامه مرکز داوری اتاق ایران مصوب بهمن‌ ماه سال ۱۳۸۰ و همچنین مرکز دارای استقلال مالی و اداری، راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: این مرکز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان راه‌اندازی می‌شود و برای آن نیز پنج داور معرفی شده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با اشاره به نشست خود با دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان در این زمینه تصریح کرد: در این نشست موضوعاتی همچون اصول کار داوری، راهکارهای بهبود و نحوه عملکرد مرکز داوری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گفته اکبری‌زاده، دادستان آبادان ضمن استقبال از تشکیل این مرکز از آمادگی واحد متبوعه خود در همکاری با این مرکز خبر داد و انجام این کار را سبب کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرکز داوری اتاق بازرگانی از حمایت قانونی برخوردار است ضمن آنکه دارای قوانین تصویب شده نیز است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان با بیان اینکه افرادی که به این مرکز مراجعه می‌کنند حق انتخاب داور خود را دارند، گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در این مرکز تعریف شده و داور وظیفه دارد تا پرونده‌ها را در مدت زمان تعیین شده به انجام برساند.

اکبری‌زاده افزود: پس از صدور رأی توسط مرکز داوری، موارد به مرکز داوری تهران به‌ منظور بررسی نهایی ارسال، و در صورت تطابق و رعایت نکات قوانین، رأی به صورت دادنامه ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: رأی صادره از سوی مرکز داوری اتاق بازرگانی که دارای قوانین مصوب شده نیز است، به دادگستری برای اجرا ارسال می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد تا با راه‌اندازی این مرکز، اختلافات بازرگانی در بخش داخلی و خارجی حل و فصل شود.

منبع / فارس