برگزاری مانور اطفاء حریق در بندر امام

به گزارش خورنا و به نقل روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علیرضا خجسته اظهار داشت: در راستای ارتقا سطح ایمنی در بنادر و به‌منظورافزایش توان عملیاتی نیروهای مرکز ایمنی و آتش نشانی در برابر حوادث و سوانح، مانور اطفاء حریق و جداسازی کالا های خطرناک در معرض خطر به طور غیرمترقبه در مجتمع بندری امام خمینی(ره) برگزار شد.
وی افزود: لزوم ارتقا سطح ایمنی بنادر با توجه نگهداری انواع و اقسام کالا از جمله کالاهای خطرناک که از قابلیت اشتعال بالا برخوردار هستند از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: به این منظور طبق سناریوی اعلام نشده، پس از اعلام خبر وقوع حریق، توان و میزان نیروهای عمل کننده طی این مانور غیرمترقبه سنجیده شد.
وی بیان کرد: مشارکت شرکت نیروهای بخش خصوصی در مراحل مختلف اطفاء حریق که در ساعاتی از شبانه‌روز انجام شد بسیار قابل تحسین است.
خجسته اضافه کرد: نیروهای واکنش سریع در این مانور، پس از دریافت پیام وقوع حریق، ضمن حضور در محل حادثه توانایی خود را در جابه‌جایی کالاهای خطرناک، انتقال آنها به محل امن، عملیات خنک‌سازی به‌منظور جلوگیری از انتقال حرارت به سایر مواد و اطفاء حریق با استفاده از فوم آتش‌نشانی با نظارت کارشناسان سازمانی و مجرب به نمایش گذاشتند.
وی گفت: تلاش‌های صورت گرفته در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی مجتمع بندری امام خمینی(ره) است