شبکه دامپزشکی هندیجان در مورد کشتار غیر مجاز دام هشدار داد

خورنا:‌ مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان از برخورد قضایی با کشتار دام غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

مهران اکبری امروز در گفت‌وگو با فارس در هندیجان اظهار کرد: شبکه دامپزشکی این شهرستان در راستای رعایت بهداشت و در چگونگی ذبح دام و عرضه گوشت سالم به شهروندان، بازرسان نظارتی ویژه‌ای در شهر مستقر و بکار گرفته است.

وی افزود: در این راستا با کشتار غیرمجاز و خانگی دام با هماهنگی و تعامل بخش قضایی شهرستان برخوردی قاطع می‌شود.

مدیر شبکه دامپزشکی هندیجان خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در این زمینه با شبکه دامپزشکی هماهنگ بوده و هر گونه تخلف را اطلاع دهند.

وی با اشاره به اقدامات اخیر این اداره در شهرستان تصریح کرد: اجرای طرح واکسیناسیون آبله دامی در مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی دام‌های موجود در شهرستان، همچنین توزیع بروشورهای تبلیغاتی سلامت و بهداشت بین شهروندان از جمله اقدامات اخیر این ارگان در راستای سلامت و بهداشت شهروندان منطقه بوده است.

اکبری در ادامه عنوان کرد: احتمال بیماری در دام‌هایی نظیر گوسفند، بز، شترمرغ و گاو وجود دارد که به‌ وسیله کنه بروز کرده و در صورت بی‌احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام آلوده، امکان انتقال این بیماری به انسان قوت می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: لازم است برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌های مشترک، هنگام قطعه کردن گوشت و جگر از تماس با ترشحات و خونابه احتمالی جلوگیری و محافظت به‌عمل آید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *