رییس فدراسیون: کمک می‌کنیم تا خوزستان پایگاه دوچرخه‌سواری شود

خورنا خسرو قمری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: دوچرخه‌سواری در بازی‌های آسیایی پس از ۲۵ سال به مدال طلا رسید، در حالی که پیش از این از نظر کیفی و رنگ مدال رو به نزول بودیم ولی در مسابقات آسیایی نشان دادیم که توانستیم پس از انقلاب بهترین شرایط را به دست آوریم و به نظرم نتیجه بسیار قابل قبولی هم کسب کردیم که این ارزیابی نظر کمیته ملی‌ المپیک و وزارتخانه است و ما جزو فدراسیون‌هایی بودیم که پیشرفت داشته است.

 

وی در ادامه گفت: ما دو هدف طولانی مدت و میان‌ مدت داریم و در حینی که به سمت این اهداف‌مان می‌رویم، برنامه‌های کوتاه مدت هم داریم، یعنی ابتدا فکرمان را متمرکز می‌کنیم تا بتوانیم مجوزها و سهمیه‌های حضور در المپیک را به دست آوریم و در این مدت نیز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای ما کسب سهمیه باشد.

 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: برای کسب سهمیه و ورودی نیاز است که طی این مدت در مسابقات برون‌مرزی و مسابقاتی که دارای امتیاز و سهمیه هستند، شرکت کنیم. یک بخش طولانی مدت هم داریم که مربوط به بازی‌های آسیایی چهار سال آینده است و باید بتوانیم رشته‌های زیرمجموعه یعنی رشته کوهستان، بی‌ام‌ایکس و کورسی را فعال و در مسابقات آسیایی و المپیک شرکت کنیم که در حال برنامه‌ریزی برای این رشته‌ها به ویژه رشته کوهستان هستیم که البته کارمان را از ابتدای سال آغاز کرده‌ایم. فعال کردن بی‌ام‌ایکس نیز در برنامه‌های آینده‌مان است تا بتوانیم نمایندگان خوبی در مسابقات آسیایی و المپیک داشته باشیم.

 

وی خاطرنشان‌کرد: پس برنامه‌های کوتاه مدت ما برای رسیدن به سهمیه و حضور فعال در مسابقات المپیک برزیل است و یک برنامه طولانی مدت چهار ساله هم برای مسابقات آسیایی داریم تا بتوانیم از نظر کیفی و تعداد مدال، خوب کار کنیم. هر کاری که در فدراسیون ما اتفاق می‌افتد برای بانوان هم است و برنامه‌های این بخش از برنامه‌‌های بخش آقایان جدا نیست.

 

قمری با بیان این‌که برنامه‌های سال آینده‌مان به این ‌صورت است که می‌خواهیم تعداد مراحل لیگ‌های کشوری را کمی بیشتر کنیم‏، درباره این‌که برگزاری لیگ تا چه اندازه به تیم‌ملی کمک می‌کند؟ گفت: ‌کسی که ورزش کرده باشد، بهترین شرایط را برای یک ورزشکار، مسابقات می‌داند، چرا که این موضوع برای ورزشکار انگیزه، تجربه و آمادگی ایجاد می‌کند. ضمن این‌که مسابقات لیگ به ما نشان می‌دهد کدام ورزشکاران به تیم‌های ملی ما دعوت شوند و باید در چه اردوها و چه رشته‌هایی شرکت کنند. به هر حال مسابقات لیگ، یک آلبوم بسیار خوب برای انتخاب ورزشکار و این‌که در چه رشته‌هایی می‌تواند حضور پیدا کند، است.

 

وی درباره وضعیت این رشته در استان خوزستان نیز گفت: خوزستان، استانی بسیار خوب است و باتوجه به پیستی که دارد، دوچرخه‌سواران می‌توانند ۱۲ ماه سال را در این‌جا تمرین کنند، در حالی که استان‌های دیگر به این‌صورت نیست، پس این استان می‌تواند شرایط بسیار خوبی برای این رشته ایجاد کند. پیشنهاد داده‌ایم که اردوی تیم‌ملی آقایان و بانوان در همین ماه در اهواز برگزار شود.

 

رییس فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره این‌که فدراسیون قصد دارد به استان خوزستان از نظر اهدای دوچرخه کمک کند، خاطرنشان‌کرد: ما پنج دستگاه دوچرخه از دوچرخه‌هایی که در گذشته در خدمت تیم‌ملی بوده است، در اختیار این استان گذاشته‌ایم و اگر ببینیم که واقعا این استان فعالیت می‌کند و تعداد ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته بیشتر شده است، ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم. ما نمی‌آییم وسیله این‌جا بگذاریم و بعد ببینیم کار می‌شود یا خیر، بلکه در حینی که کار می‌شود، وظیفه داریم که کمک کنیم. ما هر کاری از دست‌مان برآید تا خوزستان پایگاه خوبی برای دوچرخه‌سواری شود، می‌کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *