در خوزستان رونمایی شد

۵ کالای تولید داخل در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری خورنا به نقل از خبرگزاری ایسنا خالد واحدی در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهارکرد: ۴ قلم کالا در زمینه ماشین‌آلات فرایندی و یک مورد از کالاهای بومی‌سازی شده در صنعت حفاری کاربرد دارد.

 

وی افزود: در مجموع ۲۹۱ شرکت تولیدی برای حضور و ثبت‌نام در ششمین نمایشگاه نفت خوزستان اعلام آمادگی کردند اما در نهایت ما موفق به جانمایی برای ۲۱۵ شرکت شدیم که این شرکت‌ها در قالب ۳ سالن اصلی خلیج‌فارس، خرمشهر و امام رضا(ع) و ۴ تخته چادر نمایشگاهی جانمایی شده‌اند.

 

واحدی عنوان‌کرد: تعداد ۸۷ شرکت‌کننده از صنایع بومی خوزستان هستند که حدود ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود و ۲۵ شرکت از این تعداد عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت خوزستان هستند.

 

رییس مهندسی ساخت کالای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه‌داد: ۴۸ غرفه به شرکت‌های سازنده اقلام حفاری، ۴۵ غرفه به سازندگان تجهیزات ماشین‌آلات دوار، ۲۶ غرفه به تولیدکنندگان مواد پلیمری و شیمیایی، ۶۲ غرفه به تولیدکنندگان لوله، فولاد و اقلام عمومی، ۸ غرفه به دانشگاهیان، انجمن‌های صنفی و شرکت‌های دانش‌بنیان و مطبوعات، ۹ غرفه به شرکت‌های وابسته به وزارت نفت و ۲۳ غرفه به شرکت‌های تأمین‌کننده کالا اختصاص داده شده است.

 

وی بیان‌کرد: تلاش ما این بود که سازندگان خوزستانی در یک غرفه مستقر شوند که پیش‌بینی شده تمام سازندگان استان اعم از اعضای انجمن سازندگان نفت و غیر عضو، در سالن خلیج‌فارس مستقر شوند.

 

واحدی گفت: همچنین جهت ارتباط‌دهی موثر، غرفه‌ای برای حضور دانشگاهیان استان اعم از دانشگاه شهید چمران، جهاد دانشگاهی، دانشگاه صنعت نفت، دانشگاه آزاد و علمی کاربردی پیش‌بینی شده است و این مراکز در یک غرفه مستقر خواهند شد.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در حاشیه نمایشگاه امسال ۲ سمینار با همکاری شرکت‌هایی همچون توگا و شرکت خدمات مهندسی ویرا تهران برگزار خواهد شد. همچنین در قالب نمایشگاه امسال پیش‌بینی شده تعداد زیادی قرارداد منعقد شود.