۳۸ میلیارد و ۶۱۴ میلیون ریال اعتباربرای کتابخانه های خوزستان مصوب شد

خورنا ‘ منصور کوهی رستمی’ شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان اعتبار ۱۸ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

وی گفت: در سال گذشته ۸۰ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال اعتبار برای این نهاد اعتبار مصوب شد که از این میزان ۴۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تخصیص یافت که از اعتبارات سال گذشته و امسال ۱۰ پروژه کتابخانه در استان کلنگ زنی شد.

سرپرست نهاد کتابخانه های خوزستان همچنین با اشاره به میزان مشارت خیران در حوزه کتاب و کتابخوانی استان بیان داشت: خیران استان در سال گذشته هفت باب کتابخانه اهدا کردند و امید است این همکاری امسال نیز بیشتر شود.

وی افزود: این نهاد تلاش دارد تا کتابخانه های عمومی را به پتانسیل های فرهنگی تبدیل کند که یکی از عملکردهای بسیار مهمی که در کتابخانه های استان انجام شده است مجهز کردن کتابخانه ها به سیستم الکرونیکی است که تا کنون ۱۳۰ کتابخانه استان به این سیستم مجهز شده است .

کوهی رستمی افزود: هم اکنون ۲۲۰ باب کتابخانه در سطح استان وجود دارد که به ازای هر ۲۰ هزار و ۵۶۵ نفر یک کتابخانه عمومی در استان وجود دارد و بالغ بر دو میلیون و ۳۹۸ هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان وجود دارد.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *