فرماندار ویژه دزفول: امکانات و ظرفیت های دزفول باید در راستای توسعه بکار گرفته شود

خورنا به گزارش روز یکشنبه ایرنا ‘ حبیب الله آصفی ‘ در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد این شهرستان از دزفول به عنوان یکی از محرومترین شهرهای خوزستان نسبت به ظرفیت های موجود نام برد و افزود:در حالیکه دزفول به عنوان شهرستانی غنی از امکانات معرفی شده مناطقی از این شهرستان از حداقل امکانات زیربنایی محروم می باشند.

وی افزود:در صورتیکه از امکانات و ظرفیت های موجود در این شهرستان به درستی استفاده شود می توان ضعف ها و محرومیت را برطرف و دزفول را به عنوان شاخص کشور از نظر توسعه و عمران معرفی کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دزفول نیز به جایگاه ویژه سمن ها به عنوان بازوان پرتوان توسعه در زمینه های مختلف اشاره کرد و از سازمان های مردم نهاد خواست در راستای کمک به رفع مشکلات مدیران را یاری کنند.

‘احمد علیپور’ افزود:سازمان های مردم نهاد می توانند با جایگاه بارز خود و حضور در صحنه های مختلف از اجرای قوانین پشتیبانی کنند.

‘محمد آذرکیش’ مدیر عامل انجمن دوستداران و پژوهشگران دزفول نیز در این نشست گفت:دزفول به عنوان یکی از پتانسیل های ملی از شاخص های توسعه عقب مانده است.

وی یکی از دلایل عقب ماندگی این شهرستان را موازی کاری از سوی دستگاههای اجرایی بیان کرد و افزود:باید با نگاه ملی و بلند به دزفول نگاه کرد تا حرکتی رو بجلو داشته و شاهد پیشرفت این شهرستان در زمینه های مختلف باشیم.

آذرکیش با بیان اینکه دزفول در رسانه ها گم شده و جایی در رسانه ها ندارد افزود:برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های شهرستان دزفول باید از توان رسانه به درستی بهره گرفت.

وی با انتقاد از قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران بخش خصوصی افزود:با راه اندازی ستاد حمایت از سرمایه گذاران در فرمانداری دزفول می توان زمینه فعالیت بخش خصوصی را در این شهرستان فراهم کرد.

‘ماریا غایبی پناه’ مدیر عامل موسسه روانشناسی ترنم زندگی دزفول نیز دغدغه اصلی سازمان های مردم نهاد را عدم وجود مکان و سرمایه برای ادامه فعالیت و عدم حمایت مالی عنوان کرد.

تعداد ۱۶ سازمان مردم نهاد در دزفول مراحل ثبت قانونی را طی می کنند.

تاکنون چهار سازمان مردم نهاد در دزفول به ثبت رسیده است.

دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان خوزستان می باشد.

این شهرستان در زمینه کشاورزی ، گردشگری و میراث فرهنگی دارای ظرفیت های بی شماری است.

منبع / ایرنا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *