معاون وزیر: افتتاح ۷۰۰ هزار واحد مسکن مهر امسال هدفگذاری شده است

خورنا ‘سیدمحمد پژمان’ روز شنبه در حاشیه بازدید از روند اجرایی پروژه دو هزار واحدی مسکن مهر نفت در اهواز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع مسکن هایی که ساخت آنها با عنوان مسکن مهر آغاز شده شاید چیزی بیشتر از ۵۰درصد در کشور به بهره برداری رسیده و بقیه هم در مراحل مختلف احداث قرار دارند.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی مصمم است تمام پروژه های مسکن مهر که در دست ساخت است هر چه سریعتر تمام شود اما از آنجایی که این پروژه ها تماما دولتی نیست و بخشی از آن به خود مردم مربوط می شود برنامه ریزی قطعی اتمام ساخت آن توسط دولت را با مشکل مواجه کرده است .

پژمان گفت: مردم به عنوان یک رکن مسکن مهر باید ما بقی مانده سهم آورده خود را پرداخت کنند تا از پشتیبانی دولت در این زمینه برخوردار شوند و مسکن مهر آنان زودتر به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت مدرسه و مسجد را برای مسکن مهر می سازد و برخی خدمات را تامین می کند و این به مثابه آن نیست که دولت دخالتی در این پروژه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از جمله این پروژه ها مسکن مهر دو هزار واحدی نفت در اهواز است که مدت زیادی است که متوقف شده بود.

وی افزود: در این پروژه عده زیادی منابعی را در اختیار پروژه قرار داده بودند و توقع و انتظار می رفت امروز در خانه های خود ساکن شوند اما به دلایل مختلف دچار رکود و توقف شده بود که این توقف در دولت قبلی رقم خورده است.

پژمان گفت: با تشریک مساعی با شرکت نفت و این توجیه که واحدهای این پروژه به طور عمده متعلق به کارکنان نفت است شاهد تحرک و جنب و جوش و پیشرفت قابل قبول پروژه هستیم و امید می رود نخستین مرحله آن که ۴۰۰واحد است اردیبهشت ماه، ۶۰۰واحد دیگر چهار ماه بعد و مابقی تا پایان سال آینده تحویل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در زمان حاضر برنامه ای قطعی برای افزایش وام های مسکن مهر وجود ندارد اما در عین حال افزایش وام در دست بررسی است.

پژمان با اشاره به تصویب افزایش وام های ساخت مسکن در بافت های فرسوده گفت: در این زمینه افزایش میزان وام برای کلان شهرها تا ۵۰۰میلیون ریال، شهرهای بزرگ ۴۰۰میلیون ریال و دیگر شهرها تا ۳۰۰میلیون ریال مصوب شده است.

منبع / فارس