بازرسی از ۳ هزار واحد صنفی در خوزستان

خورنا رضا دهدشتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز کرد: این اداره کل به عنوان متولی تعیین کیفیت کالا اهتمام جدی را در راستای استانداردسازی محصولات واحدهای تولیدی سرلوحه کار خود دارد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس و در راستای طرح اجرای هماهنگ استاندارد(طاها) در سطح استان خوزستان کارشناسان این اداره کل اقدام به کنترل دقیق بازار و جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد توسط مراکز عرضه می‌کنند.

مدیرکل استاندارد خوزستان تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل در هشت ماهه نخست امسال نزدیک به ۳ هزار واحد صنفی را مورد بازدید و بازرسی قرار داده‌اند.

دهدشتی‌زاده عنوان کرد: بیش از ۷۹۰ نمونه به‌صورت تصادفی از واحدهای صنفی در زمینه‌های مختلف از جمله غذایی، کشاورزی، بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم صوتی و تصویری، لوازم الکتریکی، وسایل خودرو و … دریافت و به‌ منظور بررسی میزان انطباق کالاهای مذکور با استانداردهای ملی مربوطه برای انجام آزمون به آزمایشگاه‌های اداره کل و یا آزمایشگاه‌های مورد تائید صلاحیت این اداره کل ارجاع شده‌اند.

وی گفت: در این مدت ۱۴۸ کالای مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد ملی شناسایی و توقیف شده و ۷۴ واحد صنفی نیز به‌ دلیل فروش اجناس غیراستاندارد توسط واحد حقوقی این اداره کل به مراجع مرتبط از جمله اداره تعزیرات حکومتی و دادگستری استان برای سیر سایر اقدامات قانونی معرفی شده‌اند.

این مدیرکل در پایان از شهروندان خواست هنگام خرید هرگونه کالا به نشان استاندارد آن توجه کرده و با خیالی آسوده نسبت به تهیه و مصرف کالا با نشان استاندارد اقدام کنند و در صورت مشاهده هر گونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا دارای نشان استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد انتظار مراتب را به‌ منظور بررسی موضوع با تلفن ۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

منبع / فارس