آزمون سراسری کارآموزی وکالت در خوزستان برگزار شد

خورنا

رئیس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان از برگزاری آزمون کارآموزی وکالت با شرکت۳۸۴۰ نفر در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سیاوش شجاع پوریان پیش از ظهر امروز به خبرنگار ما گفت: آزمون کارآموزی وکالت همزمان با سایر حوزه‌های سراسر کشور، در دانشگاه شهید چمران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: از تعداد ۳۸۴۰ نفر داوطلب ۲۱۹۳ نفر مرد و ۱۶۴۸ نفر خانم هستند و در ‌‌نهایت ۱۵۰ نفر به عنوان کارآموز در کانون وکلای دادگستری استان خوزستان پذیرفته خواهند شد.

شجاع پوریان در ادامه افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۱۰۰ نفر وکیل پایه یک و کارآموز در کانون وکلای دادگستری استان خوزستان مشغول به خدمت و ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به مردم استان می‌باشند.

استاد حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: خوشبختانه در جریان برگزاری آزمون هیچ مشکل و اختلال خاصی ایجاد نشد و با صحبت‌هایی که با تعدادی از داوطلبان انجام شد آن‌ها در مجموع آزمون را مثبت ارزیابی کردند و از سوالات راضی بودند.

مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در ادامه گفت: در حوزه فعالیتهای اجتماعی نیز کانون وکلای استان خوزستان به عنوان قدیمی‌ترین نهاد مردمی و سازمان مردم نهاد آمادگی خود را برای ارائه خدمات حقوقی به مردم خصوصا مشکلات اخیر مربوط به آلودگی هوا و مشکلات حوزه‌های آبی استان و پروژه انتقال آب اعلام نموده است.

وی همچنین اظهار داشت: کمیسیون معاضدت کانون وکلای دادگستری استان خوزستان در حوزه معاضدت و تسخیری به افراد نیازمند مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌دهد.

منصور عطاشنه عضو پیشکسوت کانون وکلای استان خوزستان نیز در خصوص این آزمون گفت: آزمون در مجموع بر اساس آموزشهای دوره کار‌شناسی حقوق بوده و در حد سنجش اطلاعات این دوره می‌باشد و کسانی که مطالعات دوره کار‌شناسی را به طور صحیح و مرتب انجام داده باشند در آزمون مشکلی نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: سوالات آیین دادرسی کیفری بر اساس قانون جدید بوده و در دوره کار‌شناسی نیز تدریس شده است و پرسش‌ها سهل و ممتنع است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *