افزایش برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شادگان

به گزارش خورنا به نقل از فارس، سعیده روشناسان اظهار داشت: کتاب و کتاب‌خوانی در رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه بسیار مؤثر و بااهمیت است.
وی افزود: در شادگان کودکان و نوجوانان استقبال بسیار زیادی در زمینه مطالعه و کتاب خوانی از خود نشان می‌دهند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان با بیان اینکه امسال برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت کتابخانه‌های عمومی شادگان قابل توجه و مطلوب نوجوانان و کودکان قرار گرفت تصریح کرد: در راستای اهداف سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این منطقه نیز همگام و همراه با دیگر مناطق گام برداشته است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های ویژه این سند، توجه به قشر کودک و نوجوان به‌عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مسیردهی به استعدادهای آنان در زمینه خلاقیت و هنر است.
روشناسان بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اقدام به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری ویژه کودکان در جهت پرکردن اوقات فراغت و جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی کرده که این پروژه‌ها شامل مسابقات نقاشی و فعالیت‌های جنبی بخش کودک است.
به گفته وی این دو پروژه به کلیه کتابخانه‌های زیر پوشش شهرستان به‌منظور برگزاری به موقع مسابقات و اطلاع‌رسانی به علاقمندان ابلاغ شده است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان افزود: همچنین برگزاری کلاس‌های آموزشی عفاف و حجاب به‌منظور کودکان و نوجوانان با استفاده از اساتید مجرب حوزه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و فرهنگی بین کودکان و نوجوانان در موضوعات مختلف و با توجه به شرایط سنی مراجعه کنندگان، برگزاری مسابقات نقاشی مختلف از جمله با گواش، مدادرنگی و … با موضوعات مختلف از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در کتابخانه‌های عمومی شادگان است.
وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های خلاصه‌نویسی ویژه کودک با موضوع زندگی پیامبر اکرم(ص)، برگزاری کلاس‌های علمی و آموزشی مختلف با استفاده از دبیران مجرب آموزش و پرورش، ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان ویژه کودکان، برگزاری جلسات کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، شاهنامه خوانی و… ، بازدید مدارس و مهدهای کودک از کتابخانه‌های عمومی و آشنایی و جذب این قشر به کتابخانه‌ها و اجرای برنامه‌های دیگر موجب افزایش مراجعه بسیار زیاد کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان شده است.
روشناسان در ادامه از دیگر فعالیت‌های فوق برنامه شامل برگزاری نمایشگاه نجوم، نمایشگاه کتاب، مسابقات ورزشی ویژه اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت نظیر زبان، رایانه، افزایش ساعات استفاده از سالن‌های مطالعه و راه‌اندازی شیفت‌های فوق‌العاده در این مراکز اشاره داشت و گفت: ایجاد تسهیلات رفاهی برای مراجعان از ابتدای سال جاری و هشت مسابقه کتابخوانی با هدف معرفی کتب مفید و ترویج فضائل علمی و معنوی در جامعه از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌ها در شهرستان است.
وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شادگان اجرای برنامه “یک مسابقه یک پیامک” در کتابخانه‌های عمومی شهرستان همراه با اهدای جوایز، اجرای طرح مشاوره تحصیلی، اجرای طرح مشاوره ازدواج مختص اعضای کتابخانه‌های عمومی با استفاده از روانشناسان مجرب، برگزاری کلاس‌های آموزشی مذهبی، کلاس های احکام، قرآن، نهج البلاغه، دینی با هدف تقویت روحیه مکتبی و دینداری و آگاهی‌بخشی در خصوص واجبات و برگزاری نماز جماعت و نماز وحدت در کتابخانه‌های عمومی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شادگان گفت: خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی روز به روز متنوع‌تر و با گسترش بیشتری انجام می شود.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با انجام فعالیت‌های مفید و سودمند نقش خود را در فرهنگ‌سازی منطقه با موفقیت انجام دهیم و در این راه به کمک و تعامل همه ادارات شهرستان نیازمندیم.