بررسی نحوه مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب

خورناصبح امروز نخستین جلسه کارگروه همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد اروند با آبفای خوزستان به منظور بررسی نحوه مشارکت سازمان منطقه آزاد اروند در اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در این سازمان برگزار شد.

اعضای کارگروه معرفی شده از طرف مدیرعامل در نخستین جلسه خود راه‌های همکاری شرکت آبفای خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند را بررسی کردند.

در این نشست که با هدف هم‌اندیشی به‌منظور تعیین نحوه همکاری آبفا خوزستان و منطقه آزاد برای حل مشکلات آب و فاضلاب شهرهای محدوده منطقه آزاد (آبادان، خرمشهر، مینوشهر) تشکیل شد، معاونت‌های مهندسی و مشترکین، مدیران آبفای خرمشهر و آبادان، مدیر اجرایی طرح های فاضلاب و مجریان طرح فاضلاب شهرهای تحت پوشش منطقه آزاد، با اولویت‌بندی و فازبندی مشکلات موجود اقدام به ارائه برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای اصلاح زیرساخت‌های شهری در موضوع آب و فاضلاب کردند.

در این جلسه با ارزیابی نقاط مشترک همکاری منطقه آزاد اقتصادی اروند با شرکت آبفای خوزستان، طرح اضطراری ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به آغاز فصل بارندگی‌ها تهیه و تجهیزات و امکانات مورد نیاز اداره‌های آبفا برای اجرای این طرح به‌منظور جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در اثر ورود آب‌های سطحی به منهول‌های فاضلاب برآورد شد.

 منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) بوده که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است.

منبع / فارس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • عیسی عبادی سلام لطفا به فاضلاب اروندکنار هم نگاهی کنید انشاالله امام زمان حق ما رو ازمسئولین بی خبر از خدا و به فکر منفعت خویش می گیره