نماینده ماهشهر از آلایندگی های پتروشیمی انتقاد کرد

خورنا: نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان محیط زیست در خصوص رفع آلاینده‌های “خور موسی” در ماهشهر اقدامات لازم را انجام دهند و فیلترهای مورد نیاز را اعمال کنند.

حبیب آقاجری اظهار کرد: آلودگی “خور موسی” بیشتر در رابطه با صنایع و مجتمع‌های پتروشیمی است و با توجه به آلوده شدن محیط زیست دریایی به دلیل ورود آلاینده‌های این صنایع، رفع این مشکلات همت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه در رابطه با آلودگی زیست محیطی خور، مذاکراتی با معاون رئیس‌جمهور انجام شده است، افزود: آلودگی‌های خور هم در محیط دریایی و هم در محیط انسانی آن تاثیر گذاشته است؛ در این زمینه و برای رفع آلودگی باید اقداماتی انجام شود تا از ورود آلودگی‌های صنعتی به دریا جلوگیری شود.

آقاجری تصریح کرد: صنایع بالادست و صنایع مادر آلودگی‌هایی دارند و مسئولان باید برای پیشگیری از آلودگی محیط زیست و به‌ویژه کاهش آلودگی خور موسی مسئولانه برخورد کنند و خسارت‌های وارد شده به محیط زیست را جبران کنند. خسارت‌های ناشی از مواد آلاینده که موجب نابودی آبزیان می‌شود را می‌توان با سرمایه‌گذاری از طریق شیلات و تکثیر این آبزیان جبران کرد، ولی برخی خسارت‌های وارد شده به خور موسی غیرقابل جبران هستند و تنها می‌توان اثرات زیانبار آن‌ها را کاهش داد.