در تجمع بزرگ عاشوراییان حماسه جبهه سوسنگرد بیان شد

ایستادگی مردم سوسنگرد مقابل دشمن بعثی در تاریخ ماندگار است

خورنا آیت الله ‘سیدمحمدعلی موسوی جزایری’ روز دوشنبه در تجمع بزرگ عاشوراییان حماسه جبهه سوسنگرد در سالن ورزشی شهدای این شهر با تجلیل از حماسه سازان آزادی سوسنگرد در ۲۶آبان ماه ۱۳۵۹ افزود: ایستادگی شما مردم عزیز دشت آزادگان دشمن را در رسیدن به اهداف تجاوزکارانه خود ناکام گذاشت و نقشه های شیطانی دشمن نقش برآب شد.

وی شجاعت و مردانگی مردم دشت آزادگان ، هویزه و بستان در طول هشت سال دفاع مقدس به ویژه اوایل تهاجم وحشیانه دشمن بعثی به خاک مقدس ایران اسلامی را سرمایه ای ارزشمند برای نسل های آینده توصیف کرد و افزود: امنیت و اقتدار ایران اسلامی مدیون شجاعت و شهادت جوانان ایران عزیزاست.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز خطاب به مردم سوسنگرد که در این همایش حضوری پررنگی داشتند گفت: شما مردم غیور با صبر و مقاومت مثال زدنی خود کشورتان را بر بال ملائکه الله نشاندید و نسل های آینده به بزرگواری و ایثارتان افتخار می کنند.

وی با اشاره به اهداف دشمن بعثی در تهاجم همه جانبه به مرزهای ایران اسلامی و حضور همه قشرهای ملت ایران در جبهه های جنگ حق علیه باطل گفت: این عنصر همبستگی و اتحاد و توکل بر خداوند بود که بر دشمن پیروز شدیم و در نهایت صدام را به جنهم فرستادیم.

آیت الله موسوی جزایری در این مراسم که معاون سیاسی اجتماعی استانداری ، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) ، فرمانده لشکر ۹۲زرهی خوزستان و برخی فاتحان و رزمندگان آزادسازی سوسنگرد حضور داشتند بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و انتقال ارزش های معنوی این حماسه بزرگ به نسل های آینده تاکید کرد و این را وظیفه ای همگانی دانست.

امام جمعه اهواز در ادامه به شکل گیری گروه های تکفیری در بخش هایی از جهان اسلام اشاره کرد و گفت: نابودی گروه ای تکفیری و داعش حتمی است.

وی از نقش ارتش مردمی عراق و نیروهای داوطلب عراقی که به تبعیت از مرجعیت دینی مقابل جنایات گروه های تکفیری ایستادگی کردند و دشمن را به عقب راندند تجلیل کرد.

منبع / ایرنا