اختصاص تسهیلات تأمین سوخت به کشاورزان خرمشهری

به گزارش خورنا به نقل از فارس، ابراهیم داوری اظهار داشت: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها جهاد کشاورزی این شهرستان اقدام به اعطای تسهیلات برای تأمین سوخت به کشاورزان خرمشهری کرده است.
وی ادامه داد: تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی برای صاحبان موتور پمپ آبیاری و تراکتورداران بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: این طرح به‌منظور جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی و تأمین سوخت اجرایی شد.
وی ادامه داد: این تسهیلات به‌صورت یارانه‌ای و با کارمزد پایین در اختیار کشاورزان خرمشهری قرار می‌گیرد که امیدواریم استقبال مطلوبی از این طرح داشته باشند.
داوری تصریح کرد: تعداد دیگری از کشاورزان این بخش به سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان معرفی شدند که در آینده‌ای نزدیک پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به منظور دریافت تسهیلات ۲۲۴ میلیون ریالی به بانک‌های عامل معرفی خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر جهاد کشاورزی، گفت: در راستای کمک به کشاورزان مناطق جزیره‌مینو وحومه غربی شهرستان خرمشهر، تأمین ۳۲۳ دستگاه موتور پمپ آبیاری در دستور کار قرار گرفت.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: به‌منظور انتقال آب زراعی مطلوب و باکیفیت به مزارع کشاورزی، باغات و کانال‌های آب شیرین احداثی توسط سازمان آب و برق این پروژه اجرایی شد.
وی اعتبار هزینه شده به‌منظور اجرای این پروژه را ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات خشکسالی تأمین و در راستای رفاه حال کشاورزان اجرایی شد.
داوری با اشاره به آغاز برداشت خارک و رطب از سطح نخلستان‌های این شهرستان، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
وی با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، اضافه کرد: این میزان خرما از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه توجه به امر اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، افزود: مسئولان و مدیران مربوطه باید بیش از پیش در راستای ترقی و پیشرفت بخش کشاورزی در شهرستان گام برداشته زیرا ارتقای کشاورزی در خرمشهر مستلزم تقویت این بخش است.
وی در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *