چهار شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در خوزستان ایجاد می شود

خورنا: مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان از ایجاد چهارشهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر ۲۸۴ واحد از صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرکهای صنعتی خوزستان مستقربوده که ۱۴۵ واحد به بهره برداری رسیده و ۱۳۹ واحد دیگر نیز در حال ساخت و ساز هستند.

به گزارش ایرنا ‘رضا طاهری’ با بیان اینکه یکی از موضوع ها و دغدغه های اصلی واحدهای صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی تامین مواد اولیه مورد نیاز است ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت های تابعه آن در استان ، بخش زیادی از مشکلات این واحدها رفع و رونق بیشتری را در صنایع پایین دستی پتروشیمی وتکمیل زنجیره های این صنعت در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.

وی با بیان مزیت های سرمایه گذاری در استان خوزستان گفت: استاندار و مجموعه مدیریت خوزستان به طور همه جانبه آمادگی خود را برای تسهیل امور سرمایه گذاری وکمک به رونق تولید در استان اعلام داشته و ایجاد شهرک های تخصصی صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره های صنایع پایین دستی این صنعت به منظور ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مولد را گام مهمی در همین راستا عنوان کرده اند.

طاهری در نشست تولیدکنندگان فعال در صنعت کیف و کفش استان ، این صنعت را به عنوان یکی از اصلی ترین صنایع پایین دست پتروشیمی عنوان کرد و افزود: بسترهای مناسب در شهرک ها و نواحی صنعتی استان برای پذیرش سرمایه گذاران و استقرار واحدهای تولید کیف و کفش وجود دارد و ایجاد شبکه های تولیدی و خوشه صنعتی کفش در اولویت قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان اینکه ۸۲ درصد صادرات غیر نفتی خوزستان از طریق سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام می شود گفت : تهیه و تدوین یک بسته سرمایه گذاری برای کشور در دست بررسی است و استان خوزستان و بوشهر با توجه به توانمندی های منطقه ای و فراهم بودن زیرساخت های مورد نیاز در اولویت قرار دارند.

‘محمد زیار’ بر اشتغال نیروهای بومی استان تاکید کرد و افزود: پس از بررسی و اجرای طرح آمایش سرزمین سرمایه گذاری ها به مرحله ی اجرا درخواهد آمد.

در این نشست مقرر شد برای ایجاد چهار شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی و سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چند تفاهم نامه همکاری امضا شود که پس از انعقاد عملیاتی خواهدشد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه دو وزارتخانه صنعت ، معدن و تجارت و نفت به دنبال شناسایی ظرفیت های کشور هستند گفت: ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۸ شهرک آن به صورت تخصصی فعالیت می کنند.

‘ایرج موفق’ افزود: ایجاد زیرساخت های مورد نیاز واحدهای صنعتی در شهرکهای تخصصی نظیر آب ، برق ، گاز ، تصفیه خانه فاضلاب ، تلفن ، بسته های حمایتی و تکمیل زنجیره تولید از جمله برنامه های شرکت شهرکهای صنعتی استان هاست که خوشبختانه استان خوزستان از این حیث وضعیت مطلوبی دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *