هیچ نشانه‌ای از تب کریمه کنگو در آبادان نداریم

خورنا: رئیس مرکز بهداشت آبادان گفت: هیچ نشانه‌ای از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در آبادان نداریم.

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو در روزهای اخیر در بعضی از نقاط ایران شیوع پیدا کرده و باعث نگرانی هموطنان ما شده است.

وی با اشاره به اینکه در این منطقه موردی از ابتلا به این بیماری دیده نشده است، افزود: ویروس تب کریمه کنگو به وسیله کنه منتقل شده و مخزن اصلی آن در طبیعت اصولاً کنه‌ها هستند.

رئیس مرکز بهداشت آبادان تصریح کرد: این بیماری با انتقال ویروس به گاو، گوسفند، بز و خرگوش به راحتی انتقال و شیوع پیدا می‌کند.

وی در خصوص راه‌های انتقال این ویروس گفت: این بیماری از طریق تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب‌ها و سلاخ‌ها) منتقل می‌شود.

جعفری ادامه داد: تب کریمه کنگو در فصول گرم سال ـ از اواخر فروردین تا اواخر شهریور ـ شیوع بیشتری نسبت به فصول سرد سال دارد.

وی با اشاره به دوره کمان این بیماری گفت: بیماری به طور متوسط پس از گذراندن دوره چهار تا ۱۲ روز در بدن بیمار مشخص می‌شود و از نشانه‌های آن می‌توان به تب، سردرد، خستگی، استفراغ، دردهای بالای معده، خونریزی مخاط دهان و معده اشاره کرد.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در پایان از شهروندان خواست با رعایت نکات بهداشتی نظیر خرید گوشت از اماکن تأیید شده و نگهداری فرآوردهای گوشتی در دمای منفی یک تا چهار درجه سانتیگراد از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *