سینما بستری مساعد برای ارتباط با فرزندان است

خورنا یک روان شناس گفت: سینما بستری مساعد برای ارتباط با فرزندان است و باید از این فرصت به دور از نصیحت و باید و نباید، برای ارتباط با کودکان بهره برد.

سحر کریم پور در گفت و گو با خوزنیوز گفت: یکی از مزایای سینما رفتن خانواده ها این است که افراد یک کار جمعی و گروهی را با خانواده خود انجام می دهند و هدفی خاص دارند.

سینما بستری مساعد برای ارتباط با فرزندان است

وی افزود: مشکل کنونی ما این است که خانواده ها وقت کمی را باهم می گذرانند و تعریف شدن خانواده به صورت گروهی با هدف مشترک مصداق چندانی ندارد، در حالی که اصل آن است که خانواده گروه باشد و دست کم در یک فعالیت به گروه بودن خود نزدیک شود.

این روان شناس بالینی با بیان این که سینما رفتن، فعالیت فرهنگی و دور هم جمع شدن خود امری مثبت است ادامه داد: با این همه گاهی والدین نحوه برقراری تعامل با فرزندان خود را نمی دانند و مثلا هنگامی که یک روز را به آن ها اختصاص داده اند، از همان ابتدا شروع به نصیحت کردن می کنند و کودک از گردش خانوادگی زده می شود.

کریم پور عنوان کرد: به طور کلی رفتن به سینما بستر بسیار مساعدی است که خانواده ها می توانند از آن استفاده کنند و همین فیلم دیدن و بحث و گفت و گوی پس از آن موقعیت ویژه ای محسوب می شود.

وی افزود: حتی اگر به فرض یک فیلم سینمایی از محتوای مناسبی برای کودکان برخوردار نبوده، پس از اتمام فیلم هنوز هم فرصت تعامل بعدی هست و می توانند با فرزندان خود درباره آن چه گذشت و نظرشان راجع به فیلم گفت و گو کنند؛ اما این صحبت ها نباید در قالب باید و نباید و نصیحت کردن باشد و اگر موضوعات به خوبی مطرح شوند کودکان آن را پذیرفته و نهادینه می کنند.

این روان شناس تاکید کرد: واقعیت این است که در کشور ما فیلم مخصوص کودکان بسیار کم است و معدود فیلم هایی مثل شهر موش ها و قبل از آن کلاه قرمزی و بچه ننه برای کودکان دهه شصت ساخته می شود نه کودکان فعلی؛ و اگر نگاه کنید موضوع دیگر مربوط به بچه ها نیست، بلکه مال آدم بزرگ هاست.

وی ادامه داد: با این وجود نمی توان کودکان را به طور کلی از فیلم دیدن منع کرد، اما دست کم سعی می شود کارهایی را که برای آنان مضر است برایشان پخش نکرد.

منبع/ خوز نیوز