هیچ موردی از ویروس ابولا در خوزستان مشاهده نشده است

خورنا دکتر ‘سید سعید سیدیان’ با اشاره به اینکه سه حالت مشکوک، محتمل و قطعی را می توان برای بیماری ابولا در نظر گرفت اظهار کرد: مورد مشکوک یعنی فردی از منطقه آندمیک و بومی ابولا باشد و پزشک شک کند، محتمل یعنی بیماری با علایم تب، سردرد، خونریزی و درد عضلانی مراجعه کند و پزشک شک کند و اگر ویروس ابولا در آزمایشگاه مشاهده شود مورد قطعی است.

وی افزود: هیچ یک از این نمونه ها در کشور گزارش نشده است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز نیز تصریح کرد: مرکز بهداشت شرق اهواز در پست قرنطینه مرزی نیز با استقرار کارشناسان مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط و پزشکان با همکاری معاونت بهداشتی و فوریت های پزشکی، راههای پیشگیری از این بیماری را با توزیع پمفلت و برگزاری کلاس های آموزشی ارائه دادند.

‘مهرداد شریفی’ افزود: همچنین تمامی حجاج در زمان برگشت توسط کارشناسان مرکز بهداشت شرق اهواز مورد بررسی قرارگرفتند و خوشبختانه هیچ موردی از بیماری ابولا مشاهده نشد.

بیماری ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از طریق ویروس ابولا ایجاد می شود.

نشانه های این بیماری به طور معمول دو روز تا سه هفته بعد از تماس با ویروس به صورت تب، گلودرد، دردهای ماهیچه ای و سردردظاهر می شوند.

حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه ها نیز به دنبال این موارد می آیند، در این زمان، مبتلایان دچار خونریزی می شوند.

منبع/ ایرنا