۴۵۰ هزار شناسنامه در خوزستان تعویض می شوند

خورنا/ کار تعویض شناسنامه معمولی به شناسنامه مکانیزه با اولویت تعویض شناسنامه برای ۱۵ ساله‌ها که قصد عکس‌دار کردن شناسنامه خود را دارند، آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: با توجه به معتبر بودن شناسنامه معمولی، مردم برای تعویض شناسنامه عجله نکنند. در حال حاضر کسانی که تعویض شناسنامه برای آنها به دلیل وجود مشکل یا اعمال تغییر در مشخصات، ضروری است و ۱۵ ساله‌هایی که قصد عکس‌دار کردن شناسنامه خود را دارند؛ می‌توانند به ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال خوزستان در خصوص صدور کارت ملی هوشمند نیز گفت: صدور کارت ملی هوشمند در استان آغاز شده است؛ این عملیات ابتدا به صورت آزمایشی در چند منطقه انجام شد و تا کنون بیش از ۳۰ هزار کارت ملی هوشمند برای هم استانی‌ها صادر شده است.

 

مریدی افزود: اکنون همه شهرستان‌های استان خوزستان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند فعال شده‌اند اما با توجه به ادامه اعتبار کارت‌های ملی فعلی، صدور کارت ملی هوشمند با آهنگ متعادلی در حال انجام است.

 

وی با بیان این که فراخوان عمومی در زمینه صدور کارت ملی هوشمند، موجب ایجاد ازدحام در دفاتر پیشخوان دولت می‌شود؛ اظهار کرد: کارت‌های ملی هوشمند در تهران چاپ می‌شوند و دستگاه دوم چاپ این نوع کارت، هنوز وارد مدار نشده است؛ بنابراین مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند عجله نکنند..

 

مدیرکل ثبت احوال خوزستان گفت: جمعیت کنونی خوزستان ۴٫۵ میلیون نفر است و زمانی که تعداد شناسنامه یا کارت ملی هوشمند صادره در استان به ۳ میلیون جلد برسد؛ می‌توان با فراخوان عمومی، بقیه کارت‌های هوشمند را صادر کرد.

منبع/ ایسنا