گرد و غبار نفس‌ آبادانی‌ها را بریده است/کسی به فکر نیست

خورنا: با وجود پیش‌بینی هواشناسی، بادهای شدید همراه با گرد و غبار در گوشه و کنار این شهر مواج بوده و نفس هر رهگذری را در سینه حبس کرده و به تنگ آورده است.

به گزارش فارس، با وجود اینکه شدت گرد و غبار نسبت به دو سه روز اخیر بسیار کاهش یافته اما همچنان این ذرات چسبنده و سیاه، آخرین نفس‌های شهرمان را بریده است.

پس از طوفان گرد و غبار دو روزه در شهر، آنچنان گرد سیاهی بر سر و قامت جای جای آبادان دیده می‌شود که گویی سال‌هاست این منطقه به فراموشی سپرده شده، فراموشی ابدی و جاودانی…

با اینکه زمزمه‌های اقدامات مسئولان شهری، استانی و دولتی در راستای رفع این معضل دیرینه شنیده می‌شود اما هر چند روز یک‌بار ساکنان این منطقه ریه‌های خود را باید برای میزبانی مهمانی ناخوانده و مسموم آماده کنند.

همچنان چشم انتظار و امیدوار رحمتیم!

*خلیج فارس مواج است

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به دلیل تغییرات فشار هوا در سطح استان خوزستان و تضعیف زبانه کم فشار، شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه‌ای همراه با برخاستن گرد و غبار محلی در دو روز اخیر در سطح استان بودیم.

وی افزود: این وضعیت تا دیروز بعدازظهر ادامه داشت که همین امر باعث مواج بودن خلیج فارس نیز شد.

*گرد و غبار از امروز رو به کاهش می‌رود

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این خصوص اظهار کرد: تغییرات فشار سطح زمین که در سطح استان خوزستان در این چند روز اخیر مشاهد شد از امروز رو به کاهش خواهد رفت.

وی افزود: در نتیجه وزش بادهای قابل ملاحظه و احتمال برخاستن گرد و غبار تا صبح امروز در استان ادامه خواهد داشت.

مسعود دهملایی خاطرنشان کرد: آسمان استان صاف، در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و غبار و خاک و توأم با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود؛ خلیج فارس و سواحل آن نیز مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۴۵.۲ و ایذه با ۱۹.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.