مدیرکل حج و زیارت: زائران حسینی از تاریخ ۱۷ آبان برای صدور روادید خود اقدام کنند

خورنا/ مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: زائران حسینی از تاریخ ۱۷ آبان برای صدور روادید خود اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان در نشست خبری که در محل این سازمان برگزار شد بیان کرد: زوار حسینی خود از بیشتر مقررات مطلع بودند و فرایند زیارت عتبات عالیات را نظم بخشیدند.

500 هزار زائر ایرانی امسال به عراق خواهند رفت / آغاز ثبت نام حج عمره از 14 آبان

ناصر حویزاوی اظهار کرد: تمام زایرانی که علاقممند زیارت عتبات عالیات کشور عراق در ایام اربعین حسینی هستند می توانند از تاریخ ۱۷ آبان برای صدور روادید خود اقدام کنند و به این منظور تمام آژانس ها و دفاتر مسافرتی که زیرنظر سازمان حج و زیارت فعالیت می کنند آماده پاسخگویی و تسهیل امر می باشند.

وی ادامه داد: هزینه صدور روادید به دلیل تغییرات قیمت دلار ثابت نیست و امسال حدود ۱۴۰ تا ۱۴۳ هزار تومان تعیین شده است.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: امسال زوار را به ثبت نام به صورت گروهی تشویق کردیم و سعی شد برای هر گروه یک سرگروه تعیین شود، زیرا معمولا کسانی که به زیارت عتبات عالیات عراق مشتاقند از تکایا و هیئت ها و در قالب گروه های ده تا ۴۰ نفری هستند.

حویزاوی با بیان این که اعزام زوار به صورت گروهی باعث صرفه جویی زیادی در هزینه های سفر می شود گفت: از آن جا که فاصله مکانی نجف تا کربلا بسیار زیاد است، حرکت به صورت گروهی باعث می شود زوار بتوانند به بکدیگر کمک کنند و از خدمات هم استفاده نمایند.

وی افزود: انتخاب یک سرگروه برای هر گروه از زوار باعث تسریع خدکات در مرز خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان تاکید کرد: طبق هماهنگی هایی که با کنسولگری ایران در عراق شده، صدور روادید تنها از طریق سازمان حج و زیارت انجام می شود و زوار ایرانی از خدمات بیمه و پزشکی هلال احمر در مرز و در طول مسیر بهره مند خواهند شد.

حویزاوی گفت: کسانی که اقدام به تهیه روادید می کنند تا یک هفته پیش از اعزام و خروج از کشور از تاریخ حرکت خود مطلع خواهند شد.

وی عنوان کرد: افرادی که متقاضی زیارت عتبات عالیات عراق در روز اربعین هستند می توانند به دفاتر مسافرتی زیرنظر سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مراجعه کنند و پس از آن مبلغ مورد نیاز برای صدور روادید را به حساب مربوطه واریز نمایند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان یادآور شد: اعزام از شهرهای استان از دو گذرگاه شهر چذابه و شلمچه انجام می شود که اعزام از شهرهای شمالی استان یعنی اهواز، رامهرمز، دزفول، شوش و رامهرمز از گذرگاه چذابه و همچنین شهرهای جنوبی استان ازجمله آبادان، خرمشهر، ماهشهر، شادگان و بهبهان به دلیل تقسیم بار ترافیکی از گذرگاه شلمچه اعزام خواهند شد.

حویزاوی درخصوص زمان آغاز سفر زائران حسینی به عراق گفت: از اول آذر تمام بخش هایی که مسئول ساماندهی زائران هستند برای همکاری با متقاضیان و مردم درمرزهای شلمچه و چذابه حاضر می شوند و پیشبینی ما این است که تعداد متقاضیان با پارسال برابر یا بیشتر باشد.

وی گفت:امسال احتمالا از مرز چذابه حدود ۲۰۰ هزار رائر و از مرزشلمچه ۳۰۰ هزار زائر اعزام خواهند شد؛ یعنی به طور کلی در ایام عزاداری امام حسین (ع)، ۵۰۰ هزار زائر از کشورمان از عراق بازدید خواهند کرد که از این تعداد ۷۰ درصد زائران خوزستانی هستند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان یادآور شد: همچنین از تاریخ ۱۴ آبان ماه ثبت نام متقاضیان حج عمره آغاز می شود که افراد دارای اولویت اول تا ۳۵۰ می توانند ظرف ده روز با مراجعه به سایت سازمان حج و زیارت با انجام پیش ثبت نام، تاریخ حرکت، شرکت و گروه قیمتی مورد نظرشان را برگزینند و حداکثر تا یک ماه پس از آن به حج اعزام شوند.

حویزاوی عنوان کرد: حدودا بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در حج عمره شرکت خواهند کرد. روال کار به این صورت است که متقاضیان پس از تحویل مدارک به دفاتر مسافرتی تایید شده، ظرف حداکثر ۴۸ ساعت انجام عملیات به اطلاع آنان می رسد و پس از آن هم نیازی به مراجعه حضوری وجود ندارد.

منبع/ خوزنیوز