تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ۳۰۰ نیروی انسانی کمبود دارد

خورنا/ تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ۳۰۰ نیروی انسانی کمبود دارد

معلم تربیت بدنی
 معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از کمبود ۳۰۰ نفری نیروی انسانی در این معاونت خبر داد.

محمود معزی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در زمینه ورزش آموزشگاهی، دانش آموزان به شکل آگاهانه مورد آموزش قرار می گیرند. تربیت بدنی به دو بخش تقسیم می شود؛ اول اینکه درس تربیت بدنی ۳۶ ساعت تدریس دارد که دو ساعت آن عملی بوده و بخش دوم نیز فوق برنامه های درس تربیت بدنی است.

وی افزود: رشد آفرینی در بخش تربیت بدنی سند توسعه استانی مورد توجه قرار گرفته است. سرانه ورزشی آموزشگاه های استان در حال حاضر دو دهم است. میزان مشارکت دانش آموزان در مسابقات ورزشی ۶۰ هزار نفر و همچنین میزان مشارکت در کانون های ورزشی نیز ۱۹ هزار نفر است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: رتبه استان در سال گذشته با توجه به اینکه مسابقات ورزشی غیر استاندارد برگزار شده اند هنوز اعلام نشده ولی پیش بینی ما برای رتبه استان هفت است.

معزی بیان کرد: یک هزار و ۶۳۴ کلاس، ۳۰ کانون ورزشی و ۱۹ هزار دانش آموز فعال در کانون های ورزشی داریم.

وی عنوان کرد: چهار و شش دهم درصد تعداد دانش آموزان تحت پوشش ما هستند که در مقایسه با میانگین کشوری در حد متوسط پائین هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: تعداد ۱۲ سالن ژیمناستیک و یک هزار و ۵۴۰ در این رشته در استان فعالیت می کنند. کانون بسکتبال با دو هزار و ۷۹۶ دانش آموز، کانون والیبال با دو هزار و ۳۷۰ عضو و کانون دو ومیدانی با ۳۵۰ دانش آموز در حال فعالیت هستند. همچنین کانون های تکواندو، کشتی، فوتسال، فوتبال و سنگ نوردی نیز در سطح استان فعال هستند.

معزی تاکید کرد: امسال تعداد شش کانون ورزشی را در هفته تربیت بدنی برای شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، مسجد سلیمان، سوسنگرد و اهواز افتتاح کردیم.

وی عنوان کرد: تعداد معلمان تربیت بدنی خوزستان دو هزار نفر هستند که برنامه ریزی کرده ایم تا طرح دانش افزایی را با برگزاری دوره های آموزشی برای یک هزار نفر از آنها اجرا کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: تعداد دو هزار و ۲۰۹ معلم و مربی در خوزستان دارای کارت هستند. در زمینه تربیت بدنی تعداد ۳۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی داریم. توسعه ورزش آموزشگاهی در سند چشم انداز شورای شهرستان ها نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

منبع/ مهر