تجهیز کتابخانه سیار اهواز به ۳ هزار و ۲۸۰ جلد کتاب

خورنا/ صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی و کتابخانه از زیربنایی‌ترین و ضروری‌ترین مباحث فرهنگی در حوزه فرهنگ عمومی هستند؛ چرا که با افزایش سرانه مطالعه در هر منطقه بدون تردید فرهنگ عمومی منطقه نیز ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در یک اقدام فرهنگی و خوب و با هدف بالابردن سرانه مطالعه در شهرستان اهواز اقدام به راه‌اندازی کتابخانه سیار ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای کلانشهر اهواز کرده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار اهواز تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس با طراحی ویژه به عنوان کتابخانه سیار در مناطق مختلف و حاشیه‌ای شهر در حرکت است.

آهنین‌جان ادامه داد: این کتابخانه سیار دارای ۳ هزار و ۲۸۰ جلد کتاب و ۱۲ میز و صندلی است و مخصوص یک کتابخانه کوچک طراحی شده که در آن فرهنگ شهروندی نیز توسط اساتید متخصص تدریس می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۸۵ اتوبوس در کلانشهر اهواز فعال هستند که این اتوبوس‌ها مجهز به ۱۰ تا ۱۲ باکس کتاب با کتاب‌های کم حجم بوده و همچنین تعدادی از تاکسی تلفنی‌های اهواز نیز مجهز به باکس کتاب شده‌اند و این باکس‌ها در صندلی عقب خودروها طراحی شده است.

منبع/ فارس