برگزاری همایش بزرگ عاشورائیان در خوزستان

خورنا/ روز به روز به غمگین‌ترین حادثه تاریخی روزگار نزدیک می‌شویم، سکوت شب، نسیم پر از دلتنگی برگریزان پاییز، نغمه‌های حسینی، صدای بانگ از هیئت محله، ای اهل حرم میر و علمدار نیامد…

او نیامد و حماسه عاشورا جاودانه شد، خون فرزندان فاطمه بی‌گناه به نینوا ریخت و این گونه بود که حسین(ع) نماد محرم شد.

آزادگی حسین و یاران با وفایش باید چراغ راه انسان و ساحت مقدس انسانیت برای پاسداشت حریت آدمی باشد.

او همه چیز خود را برای اصلاح دین جد بزرگوارش نهاد و همه آزادگان جهان امروز هم به او اقتدا می‌کنند و به کسی می‌پیوندند که از خونش هنوز هم آب فرات جاری است.

شباهات پیام “هیهات منا الذله‌” و عاشورای جاویدان و ریشه عدالت‌خواهی پیام “لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّنـَت‌ِ واَنزَلنا مَعَهُم‌ُ الکِتـَب‌َ والمیزان‌َ لِیَقوم‌َ النّاس‌ُ بِالقِسطِ واَنزَلنَا الحَدیدَ فیه‌ِ بَأس‌ٌ شَدیدٌ ومَنـَفِع‌ُ لِلنّاس‌ِ ولِیَعلَم‌َ اللّه‌ُ مَن یَنصُرُه‌ُ ورُسُلَه‌ُ بِالغَیب‌ِ اِن‌َّ اللّه‌َ قَوی‌ُّ عَزیز” قیام برای عدالت را بیان می‌کند.

در این روزها، کوفه با آنکه نماد از وعده شکنی‌ها بوده است هم غرق عزایی است در وصف نامردمی‌ها…

حسین با کاروانش برای آزادگی قیام کرد و از بین نمی‌رود قیامی که از فرزند خاتم است.

فداکاری حسین، پدیدآورنده دانشگاه نساخته‌ای است که مباحث تئوری و نانوشته‌ای برای آزادی‌خواهی را به ارمغان آورد.

*حسین حقیقت نامیرای آزادگی جهان است

یزید و یزیدیان تاریخ را به حریتش باختند، هر چند بر پیکر مقدسش اسب تاختند و به اهل‌بیت بزرگوارش بی‌حرمتی کردند، اما تاریخ نشان داد هیچ خاندانی در گذر تاریخ این‌همه حرمت و مظلومیت نیافت.

حسین شهید همواره جاوید تاریخ ماند تا یزیدیان و پلشت‌زادگان در برابر قضاوت وجدان‌های بیدار همواره روسیاه و منفور بمانند.

او مفهوم عید قربان را در کربلا به زیبایی تصویر می‌کند که اسماعیل را ابراهیم به قربانگاه آورد و کاردش نبرید و حسین خود به قربانگاه آمد و سر بر نیزه شد.

عجیب خاندانی؛

پدر، جان بر سر عدالت می‌نهد و پسر سر به پای احیای توحید، داستان علی و فرزندانش را هزار باره می‌خوانیم، با کوبه زنجیرها و سنج‌ها و دمام‌ها که از یادمان نرود اگر یک روز از عمر زمین باشد، موعود می‌آید.

و سرانجام، موعود ابن خاندان برخواهد خاست و جهان را به دادگری و نابودی نابرابری فرصت‌ها ارمغان خواهد داد.

او به مانند جدش، اما این بار نه تنها برای مسلمانان، که جهان را به شهد شیرین دادگری مشروب خواهد کرد و رسالت خویش و خویشان آزاده‌اش را به تمامی انجام خواهد داد تا زورمندان تاریخ بدانند هر قدرتی در برابر اراده آن بنده نواز یگانه پوشالی است.

*برگزاری تجمع بزرگ دسته‌های عزاداری

بعد از نماز مغرب و عشای امروز، مصلای امام خمینی(ره) ایذه شاهد حضور عاشقانی بود که خالصانه برای عزاداری اسوه عشق و فداکاری حاضر شده بودند.

به‌راستی عشق به اهل‌بیت و قدردانی از بزرگ‌مردان سن و سال نمی‌شناسد.

همه بودند، زن و مرد، پیر و جوان و این حضور ثابت کرد که گذشت زمان روزگار را تغییر میدهد ولی شهادت راه آزادگی و بندگی کهنه نمی‌شود…

به مناسبت این شب های گرانقدر، مردم ولایتمدار شهرستان ایذه، با حضور پرشور خود در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تابلو بزرگ دیگری از ارادت به سرور و سالار شهیدان به نمایش گذاشتند.

در این برنامه، با توجه به اطلاع‌رسانی‌های قبلی برای آغاز در ساعت ۱۹ و مداحی حاج صادق آهنگران، به‌ علت عدم حضور وی، برنامه با ۲ تاخیر آغاز شد و تا ساعات پایانی شب ادامه داشت.

در این مراسم حضور مسئولان شهرستان و مردم در کنار هم نشان از درسی بود که عاشورا و ابعاد آن به مردم داد، آری؛ عشق به امام حسین(ع) محدودیت ندارد…

*نماز الفبای مسلمانی است

امام جمعه ایذه در جملاتی کوتاه در آغاز این برنامه اظهار کرد: تشکر از شما برای حضور در این برنامه مذهبی از طرف امام حسین(ع) خواهد بود و این امام بزرگوار از همه عاشقان خود در آخرت دستگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام سید کمال موسوی در ادامه افزود: نماز به‌عنوان مهمترین اصل ارتباط توصیه شده است و امام حسین(ع) نیز برای برپایی نماز به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه نماز الفبای مسلمانی است، افزود: حسین‌ابن‌علی در روز عاشورا که همانند باران تیر می‌بارید، نماز خود را به‌صورت فرادا نخواند و آن را به جماعت و بیرون از چادر به پا کرد و این نکته بیانگر اهمیت نماز جماعت در فرهنگ قیام امام حسین(ع) است.

وی در پایان با اشاره به برپایی نماز ظهر عاشورا در محل مصلی خاطرنشان کرد: مداح برنامه تجمع هئیت‌های شهرستان در امشب، صادق آهنگران بوده است و به‌علت مشکلات در این گردهمایی حاضر نشده است و از این بابت از مردم عاشورایی و انقلابی ایذه عذرخواهی کرد.

منبع/ فارس