لنوو پس از خرید موتورولا به جایگاه سوم راضی نمی‌شود

 

af00d3af9175d828bcc6a4bcd3204ad3_XL

حال که لنوو، موتورولا را تصاحب کرده، به نظر می‌رسد به رتبه اخیر خود در سهم از بازار جهانی موبایل راضی نیست و می‌خواهد در این بازار بیش از گذشته پیشرفت کند.

یانگ یوانکینگ، مدیر عامل لنوو، روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت:

لنوو در بازار جهانی موبایل به رتبه سوم می‌رسد، ولی قطعا ما در همین جا متوقف نخواهیم شد… ما می‌خواهیم سردمدار حوزه دستگاه‌های موبایل و تلفن‌های هوشمند شویم.

بنا به گزارش اخیر IDC لنوو توانسته در سه‌ماهه سوم امسال، ۳۸ درصد، فروش بیشتری داشته و آن را به ۱۶.۹ میلیون واحد برساند و بر جایگاه چهارمین کمپانی بین‌المللی حوزه مخابرات در دنیا تکیه بزند. سهم این کمپانی از بازار موبایل، نسبت به سال گذشته از ۴.۷ درصد به ۵.۲ درصد افزایش یافته است. کمپانی شیائومی که در پکن مستقر است با ۱۷.۳ میلیون واحد فروش توانسته سهمی ۵.۳ درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده و به جایگاه سوم برسد. بد نیست بدانید که شیائومی هنوز در بازارهای بین‌المللی فعالیتی را آغاز نکرده و فقط در بازارهای چین و هند فعالیت می‌کند!

 

lenovo

نام موتورولا به لنوو کمک خواهد کرد تا در بازارهای توسعه یافته مثل اروپا و ایالات متحده، که در آنها خود تلفن‌های لنوو چندان طرفدار زیادی ندارند، نفوذ بیشتری پیدا کند و در عین حال در بازارهای در حال توسعه هم با یک نام تجاری باسابقه به فعالیت بپردازد. تصاحب موتورولا توسط لنوو روز گذشته نهایی شد تا بتواند در نبرد با شیائومی در گرفتن سهم بازار چین باقدرت بیشتری به رقابت بپردازد. معامله‌ای که در آن بیشتر پتنت‌های موتورولا در اختیار گوگل قرار گرفت ولی لنوو مجوز استفاده از آنها را دریافت کرد، که همین امر از  این پس این کمپانی چینی را به زعم مدیر عاملش به «یک بازیگر مهم در بازار جهانی» تبدیل خواهد کرد.

منبع/ زومیت