اخذ مجوز افزایش آب‌شیرین‌کن برای آبادان و اروندکنار از وزیر نیرو

خورنا/ محمدسعید انصاری صبح امروز در جلسه تعاملی بررسی مشکلات آبفا در حوزه شهرستان آبادان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان با تقدیر از مردم آبادان به لحاظ حضور در آئین‌های سوگواری از تمام دستگاه‌های اجرایی نیز که در یک هماهنگی خوب و منسجم در رفع مشکلات می‌کوشند، قدردانی کرد.

وی افزود: شهرداری و شورای شهر در خصوص صدور مجوزهای لازم برای اجرای مناسب طر‌ح‌های آب و فاضلاب کمک کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دقت بیشتری در خصوص نصب علائم راهنمایی در مکان‌های مشمول حفاری صورت گیرد ضمن آنکه شهرداری نیز باید نسبت به جمع‌آوری شاخ و برگ درختان هرس شده از کنار خیابان‌ها و معابر اقدام کند.

انصاری خاطر نشان کرد: اگر در راستای کاهش خطاها و انجام اقدامات مؤثر نکوشیم و از کم‌کاری‌ها پرهیز نکنیم دچار گرفتاری‌های بیشتر از پیش خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آبادان شهری پر حادثه است، هر چند که شهر به لحاظ عمرانی دچار عقب‌ماندگی‌هایی است اما به لحاظ سیاسی، فرهنگی، ادبی و حضور در صحنه‌های مختلف عقب مانده نیست و همیشه حرف اول را می‌زند.

این نماینده ابراز امیدواری کرد تا خروجی چنین جلساتی خوب، مهم و نتیجه‌بخش در راستای خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان باشد.

انصاری با اشاره به اینکه خوشبختانه اعتبار خوبی را در بخش برق توانستیم دریافت کنیم، عنوان کرد: همان‌گونه که می‌بینید کار تعویض پایه‌های برق به‌ویژه در بخش اصلی شهر در حال انجام است و به گفته مدیرکل برق خوزستان این روند تا اتمام کامل کار ادامه خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته یک ماده وارد کتابچه قانون شد که ماده ۱۸۰ نام گرفت، بر اساس آن ماده قانونی مبالغی در اختیار نمایندگان قرار داشت تا آنها بنا بر مقتضیات و اولویت‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته، آن را تخصیص دهند که این مبلغ برای سال آینده به سه برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به سهم ۷٫۵ میلیارد تومانی هر نماینده از قبل ماده ۱۸۰ گفت: ۶ میلیارد تومان از اعتباری را که در اختیار داشتم به آب روستایی اختصاص دادم تا مشکل آب روستایی به طور ریشه‌ای و قطعی حل شود، ضمن آنکه برای نصب مخزن آبی در چوئبده نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شد.

انصاری افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده بخشی از اعتبار یاد شده تخصیص یافته که دستگاه‌های مرتبط باید در راستای دریافت آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان آبفای آبادان خواست تا در زمینه لایروبی کانال‌ها و منهول‌ها، رفع گرفتگی و شکستگی لوله‌ها کوشش کنند.

وی خطاب به همه حاضران در جلسه اظهار کرد: هدف از طرح مشکلات، بیان سخنان نیش‌دار و یا کنایه‌آمیز نیست بلکه همه درصدد یافتن راه‌حل‌های عملی برای کاهش مشکلات مردم هستند زیرا باید پاسخگوی آنان باشیم.

انصاری در پایان تصریح کرد: اگر سخنی گفته می‌شود از سر دلسوزی است، همه باید بکوشیم تا آبادان را گلستان کنیم و این جز در سایه همت، همکاری و تعامل بین بخشی دستگاه‌های مختلف شهری میسر نخواهد بود.

منبع/ فارس