در روز جهانی علی اصغر (ع) ، نـوای لالایی در دزفـول طنین انداز شد + گزارش تصویری

همزمان با فرارسیدن اوّلین جمعه ماه محرم و همگام با دیگر عزاداران حسینی در سراسر جهان ، همایش شیرخوارگان حسینی در دزفول برگزار شد.

به گزارش خورنا و به نقل از روناش ، این همایش به همت واحد خواهران پیروان عترت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول و با حضور پر شور مادران و کودکان  عزادار در فضای معنوی همگام با قطرات باران به یاد آخرین سرباز گهواره نشین امام حسین (ع) در صبح امروز جمعه در مکان حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای مراسم واحد خواهران پیروان عترت هیأت رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول لباس های سبز رنگ به همراه پیشانی بندهایی را به شیرخوارگان عزیز هدیه دادند.

امروز مادران زینبی دزفول با نوای لبیک یا حسین کودکان شیرخواره خود را بر روی دست گرفتند و به قرائت نذر نامه پرداختند و با حضورسبزشان و الگوگرفتن از فرهنگ عاشورایی یکبار دیگر نشان دادند که در دفاع از آرمان های امام حسین (ع) همچون زینب (س) ایستاده اند و درغم اهل بیت رسول الله (ص) به سوگواری وعزاداری پرداختند.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن توسط “محمد اسفنده” ، زیارت عاشورا توسط کربلایی “مجتبی خلیلی راد” قرائت شد ؛ در ادامه دکلمه حماسی به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) توسط لیلا بناء نونهال عاشورایی واحد خواهران پیروان عترت اجرا شد ؛ سپس نمایش عاشورایی همراه با خطبه خوانی حضرت زینب (س) به کارگردانی هنرمند آیینی “عبدالمحمد نعناکار” به نمایش گذاشته شد و پایان بخش این همایش مداحی مداح اهل بیت حاج “غلامعلی رسالتی” بود.

* مهسا گل داری – روناش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *