رویکرد وزارت تعاون دخالت در امور تشکل‌های صنفی نیست

خورنا/ مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رویکرد سازمان ما در دولت یازدهم عدم دخالت در امور تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی است.

دلاور نظری، در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، اظهارکرد: تاکید مقام عالی وزارت بر تقویت تشکل‌ها بدون اعمال دخالت است. با این حال همچنان برخی به غلط وظایف نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دخالت در امور صنفی تعبیر می‌کند.

وی از فعالان صنفی کارگری و کارفرمایی خواست اگر مواردی وجود دارد که در آن ماموران این سازمان برخلاف وظایف نظارتی خود رفتار می‌کنند و رویکرد مداخله‌جویانه دارند، آ‌ن‌ها را به این اداره منعکس کنند.

نظری با تاکید بر مساله آموزش‌های تشکیلاتی در توسعه نهادهای صنفی و کارگری، افزود: سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون درصدد است تا از طریق گسترش آموزش‌های تشکیلاتی، زمینه گسترش کیفی تشکل ‌های صنفی کارگری و کارفرمایی را فراهم کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری‌کرد: با توجه به میزان مشارکت زنان در عرصه‌های کارگری و کارفرمایی از وجود آن‌ها در این تشکل‌ها استفاده شود.

نظری همچنین از برنامه‌های سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بازبینی و اصلاح ساختارهای موجود صنفی خبرداد و گفت: ما به دنبال خالص‌سازی تشکل‌ها و غربالگری آن‌ها هستیم و افراد و تشکل‌های واقعی باید راس امور قرار بگیرند.

رییس سازمان‌های کارگری و کافرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که تشکل‌های استان خوزستان جزو موفق‌ترین و منسجم‌ترین تشکل‌های کشور هستند، اظهارکرد: توصیه من به تشکل‌ها این است که مسایل و مشکلات را درون استان حل کرده و از انعکاس آن‌ها به مرکز خودداری کنند.

در ادامه هوشمند صفایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با قدردانی از حضور مدیرکل تشکل‌های کارفرمایی و هیات همراه در استان، خاطرنشان‌کرد: اگرچه خوزستان به لحاظ آمار تشکل‌های کارگری در جایگاه خوبی قرار ندارد ولی تشکل‌های ما جزو موفق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین تشکل‌های کشور هستند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از کارآفرینان، به عنوان یک نهاد مردمی، حمایت از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را یکی از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

صفایی تصریح‌کرد: تاکید ما در استان بر حل مسایل و مشکلات با رویکردی سازشی است که خوشبختانه با توجه به این رویکرد در سال جاری ۳۰ درصد از پرونده‌های اختلافات صنفی کارگری و کارفرمایی استان به شیوه سازش‌گرایانه حل شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از مدیران تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی استان به عنوان نخبگان کارگری و کارفرمایی خواست تا در برقراری فضایی آرام و پرنشاط در محیط‌های کاری کمک کنند.

در این نشست همچنین نمایندگان‌ تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی استان نظرات و پیشنهادات خود را ارایه دادند.

منبع/ خوزنیوز