صدور مجوز فروش سم وظیفه کیست؟

خورنا/ رییس نظام مهندسی کشاورزی خوزستان ضمن ابراز نارضایتی از اقدام سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره دخالت در کار واحدهای سم‌فروش، گفت: صدور مجوز برای سموم فروش‌ها جزو وظایف ما است.

فتح‌الله ابوعلی عنوان‌کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت از چند روز گذشته واحدهای سم‌فروش را جزو صنف عطار و بذرفروش اعلام کرده و با بازرسی از این واحدها درخواست مجوز بازرگانی از آنان کرده‌است.

وی افزود: براساس قانون مجوز واحدهای سم‌فروشی باید ازسوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر شود زیرا این واحدها زیرمجموعه بخش کشاورزی هستند و صلاحیت کارشناسی و فنی آنان از سوی این سازمان صادر می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خوزستان خاطرنشان‌کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با بازرسی از واحدهای سم‌فروش تعدادی از آن‌ها را پلمپ کرده و حتی برای صدور مجوز با چند مورد مصاحبه فنی کرده است.

ابوعلی اظهارکرد: اقدام این سازمان غیرقانونی و برای ما قابل قبول نیست وما می‌توانیمبه دلیل دخالت در وظایف نظام مهندسی از این سازمان شکایت کنیم.

وی بیان‌کرد: مجوز سم‌فروش فقط برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی صادر واین کار توسطسازمان نظام مهندسی کشاورزی که متولی آن است، انجام می‌شود.

مرجع / ایسنا-خوزنیوز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *